Kommer det til at holde?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tak for dit brev. Hvor er det dejligt at høre, at du har en kæreste, der er så fantastisk. Det lyder til I har det rigtig rart sammen. Når man står over for nogle store ændringer, og man har en, man holder af, er det normalt at blive nervøs for at miste det. Det kan vise en, hvor glad man er for det.

Jeg kommer til at tænke på, om dig og din kæreste har snakket om, hvordan det kommer til at være, når I tager på efterskole? Jeg ved fra andre, at det ofte er en tid, hvor der sker rigtig meget sjovt og spændende. Mange er derfor ikke hjemme så tit, og mange udvikler sig også rigtig meget. Jeg tænker derfor, det kunne være en god idé for jer at snakke om, hvordan I forestiller jer tiden på efterskole kan komme til at se ud. På den måde ved man, hvor man har hinanden. Det kan også gøre, I ikke behøver at bruge så meget tid på efterskolen på at bekymre jer om jeres forhold, men derimod kan nyde tiden.

Måske I kan aftale I i starten skriver lidt sammen hver dag, måske ringer og siger godnat og så mødes hjemme når det er muligt i nogle weekender? Huske hinanden på at I elsker hinanden, men også give hinanden plads til at nyde jeres efterskoleophold.

Det kan også være en idé at snakke med nogle veninder omkring det. De kender dig og har måske nogle gode råd til, hvordan du kan håndtere det hele.

Jeg ønsker dig al held og lykke med din kæreste og efterskolen

Venlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.