Kan ikke komme over ham :s

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære, kære du
Jeg kan godt forstå, du er rigtig ked af det, og jeg er glad for, at du har skrevet, for det er smadder svært at være i dine sko lige nu… Jeg synes bestemt, det lyder slemt og ja, nogle ville måske kalde det en helt almindelig teenagekrise, fordi mange mennesker, særligt i deres teenageår, oplever at støde ind i mennesker, der kommer til at betyde rigtig meget på ganske kort tid. Når det så er sagt, gør det det bestemt ikke nemt at have de følelser, du beskriver, bare fordi mange kender det, men der er stor forskel på, hvordan vi håndterer det at have såkaldte kærestesorger. Det lyder som om, du nu skal lære, hvordan du reagerer i din svære situation (?)
Du kalder det selv en teenagekrise, og faktisk tænker jeg, at man godt kan opleve følelsen af krise, når man skal ’komme videre’ efter at have været forelsket…
Det kan være den skønneste følelse at blive forelsket og give sig hen til en fyr på den måde, som du har gjort det, og der er ikke grænser for, hvor meget glæde og overskud man har i kroppen, når man har det, som du havde det. Den svære del af det kommer, når den anden ikke viser ligeså stor interesse og bliver afvisende, ligesom fyren, du nåede at blive så glad for.
Jeg tænker, det er helt naturligt, at du har svært ved at koncentrere dig i skolen og selvfølgelig bliver du ked af det, når du vågner om morgenen og ikke har hørt fra ham (for det er hårdt at gå fra at have så meget kontakt over Skype og SMS, som I har haft, til slet ingen…).
Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig forvirret over de signaler, han har sendt, for det lyder som om, han har været god til at tage initiativ til at snakke og ses… Jeg kan også godt forstå, at du i bagklogskabens lys kan se, at det måske var lidt mærkeligt, at han ville holde jeres forhold privat, men en gang imellem går man med til nogle ting, når man er rigtig forelsket. (Måske vil du være mere opmærksom, hvis det skulle ske en anden gang…)
Jeg kan ikke lade være med at tænke på (ligesom dig selv), hvorfor han skriver til dig efter længere tid uden at ville noget… Kunne det tænkes, at han har haft dårlig samvittighed og ikke har kunnet få sig selv til at sige det? Jeg tænker, at du måske på et tidspunkt kunne prøve at skrive en mail eller en SMS, hvor du prøver at forklare ham, at du godt ved, at det er slut, men at du er ked af, at han aldrig har forklaret hvorfor…? Hvad tænker du om det? Jeg tænker også, at det måske kunne være rart for dig at få fortalt ham, at du bliver ked af det (og forvirret), når han skriver og alligevel ikke vil noget. Tror du, han ville lytte på det?
Det er ikke sikkert, det hjælper her og nu, men på sigt kan det måske være rart for dig at vide, så du ikke skal bruge energi på at granske din hjerne for, hvorfor det gik galt… Måske kan du endda lokke ham til at mødes og gå en tur en dag, så I kan få snakket ud. Måske ville det også gøre det nemmere at skulle møde ham på gymnasiet, hvis I på den eller den anden måde begge er afklarede. Gad vide, om du har mod på at kontakte ham igen? (Eller er du bange for at blive afvist en gang til?) Sommetider kan det også føles rart bare at skrive et brev, som han måske aldrig får, hvor du fortæller om alt det, du har været glad for og om (alt?) det, der har såret dig ved at lære ham at kende. En gang imellem kan det være befriende at få det skrevet ned, så det ikke fylder så meget inde i hovedet…
Så her til slut vil jeg sige til dig, at jeg desværre ikke kan fortælle dig, hvad der virker, men at du, som du selv siger, kan forsøge at glemme det for en stund, når du er beskæftiget med noget andet eller er sammen med nogle andre. Har du mon nogle søde veninder, der vil nusse lidt ekstra om dig i disse dage, hvor det hele er lidt svært? Det håber jeg.
Som jeg skrev i starten, er det rigtig svært at være så ked af det, men min erfaring er også, at det med tiden bliver nemmere at stå op om morgenen, og du vil opleve, at der vil være længere imellem, du tænker på ham…
Hvis du får lyst til at snakke lidt med nogen, du ikke kender, tænker jeg, at de kunne være rart for dig at snakke med en af BørneTelefonens søde rådgivere, som gerne lytter og giver (andre) råd…
Op med næbbet og kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.