Brev
Kan ik glemme ham!
Hej
jeg er en pige på 13
og går i noget der hedder garden og da vi var til DM var vi meget sammen med en anden garde for det er vores venskabsgarde
og i den garde er der en dreng som er 15 og han er så dejlig men tror ikke han ved hvem jeg er det er nok bare mig der ved hvem han er!
Når men er blevet totalt forelsket i ham men i mit hovedet lyder det helt forkert for han er 15 og jeg er 13 år og for mig er der meget aldersforskel! Så har prøvet at sige til mig selv at jeg skal glemme ham men det kan jeg bare ik!!!
Han er bare helt fantastisk og sjov!
Jeg kan ikke holde det ud mere jeg ved ik hvad jeg skal gøre
jeg drømmer om ham hver nat og tænker hele tiden på ham!
Vil i ikke være søde at hjælpe mig
ved ikke hvad jeg skal gøre
har allerede sendt et brev her ind men det svarede i ikke på så er ik søde at svare har virkelig brug for hjælp
Knus c
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære C
Tusind tak for dit brev. Jeg er ked af, at du ikke har fået svar på dit andet brev, du har sendt. Det er godt, du ikke giver op, men at du prøver igen.
Det er rigtig dejligt at være forelsket men det kan også være rigtig svært. Det lyder som om, du er hårdt ramt af forelskelsen. Derfor er det rigtig godt, at du har skrevet til BørneTelefonen. Jeg håber, at du kan bruge svaret til få nogle bedre følelser med forelskelsen, end du har lige nu.
Du skriver, at du ikke tror, at han ved, hvem du er og at det nok bare er dig, der har lagt mærke til ham. Når man er forelsket forsvinder ens dømmekraft nogle gange. Så kan man godt komme til at tro, at den anden slet ikke har lagt mærke til én. Det kan også være, at man slet ikke ser de tegn, den anden måske sender. Det kan være tegn der faktisk viser, at den anden har set en og måske også er interesseret. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det mon er sådan det er for ham og dig.
Du forklarer, at to års aldersforskel i dit hoved lyder helt forkert. Det kan jeg faktisk godt forstå. To år kan virke som lang tid men måske mest når man er yngre. Prøv at forestille dig, hvis det var din mor der var 38 og din far der var 40. Ville du så tænke, at der var for stor aldersforskel? Alder er jo bare et tal, og hvis vi tænker på det på den måde, så behøver to år ikke være så stor aldersforskel. Det kan være, at du er moden af din alder, og at det derfor egentlig ikke virker som så stor en forskel. Hvis I har samme interesser – og det tænker jeg I har, når I begge to er med i en garde, så kan I sikkert finde mange ting at være fælles om, selv om der er to års forskel, og det er vel det vigtigste? Måske kender du nogle andre på din egen alder eller lidt ældre, der har kærester, og hvor der også er to års aldersforskel? Hvis du gør det, tænker du så også på, at der er stor aldersforskel på dem?
Du skriver, at du har prøvet at glemme ham, men at du ikke kan. Jeg bliver nysgerrig efter, hvad der mon vil ske, hvis du prøver at gøre noget ved forelskelsen? Hvis du nu går efter at få kontakt til ham igen? Du kan prøve at forestille dig, hvad du ville tænke, hvis en dreng var forelsket i dig og du fandt ud af det? Jeg kan forestille mig, at du ville blive glad, hvis en anden viste dig, at du var sød og sjov. Derfor tænker jeg, at han sikkert også ville blive glad. Hvad tænker du?
Når man er forelsket, så tænker man helt vildt meget. Derfor kan det være en rigtig god idé også at få sagt nogle af sine tanker højt. Har du mon en veninde, du kan tale om det med? En veninde som du kan fortælle, hvad du går og tænker på. At du forestiller dig, at han slet ikke har lagt mærke til dig. At du drømmer om ham om natten. Måske har du en veninde der også går i garden og som derfor også ved, hvem han er. Det kan også være, du synes det er mest rart at tale med en veninde, som slet ikke kender ham. Jeg tænker på, at det måske vil hjælpe dig at få sagt højt, hvordan du har det for tiden.
Kender du http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx ? Her kan du finde idéer til, hvad du kan gøre, hvis du gerne vil have, at han lægger mærke til dig. Du kan også finde idéer til, hvad du kan gøre, hvis du vil prøve at komme over forelskelsen. Nogle gange er det rart at høre, hvordan andre der er forelskede har det. Her http://www.bornetelefonen.dk/raadgivning/BorneBrevkassen/Forelskelse%20og%20kaerlighed.aspx kan du læse breve fra andre, der har skrevet om forelskelse og kærlighed. Måske hjælper det også dig, til at finde frem til, hvad der er bedst at gøre...?
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med din forelskelse. Jeg håber, at du finder ud af, hvad du kan gøre, så du kan nyde det.
Mange knus og tanker fra BørneTelefonen