kan hun lide mig !

hej

jeg er en dreng på 13 snart 14 og går 7 klasse.

jeg er mega vild med en fra min klasse.

her er min historie.

jeg går i klasse med en pige som jeg har været vild med ca. et halvt år. hun er meget smuk og mega sød men problemet er at jeg ikke lige er den modige type og da slet ikke når det angår piger.

vi skriver meget samen. vær aften skriver vi godnat og en smiley. efter skole spørger vi om hvad vi laver og så videre. i skolen snakker jeg lidt med hende når jeg tager mig sammen men det bliver aldrig rigtigt til noget seriøst for det virker meget akavet og så går hun med sine venner.

jeg kan ikke holde op med at kigge på hende og det sker tit hun kigger på mig og så ser vi begge væk meget hurtigt.

hun smiller altid til mig når jeg snakker med hende eller bare er i nærheden (ved ikke om hun bare altid er glad).

men mit problem er at jeg ikke tør gøre noget og hun tit snakker med andre drenge bl.a. mine venner.

jeg tror der er andre der også kan lide hende for hun er meget smuk.

jeg har prøvet at glemme hende for jeg er bange for at ødelægge et venskab men jeg kan ikke for når hun skriver kan jeg ikke lade vær med at svare.

kan hun lide mig og hvad skal jeg gøre !

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år
Mange tak for dit brev. Hvor lyder det bare dejligt for dig, at du er vild med en pige fra din klasse. Det er en fantastisk følelse at have, men det kan samtidig være svært, når man ikke ved, om den man kan lide, også kan lide en selv.
I dit brev spørger du, om pigen kan lide dig. Jeg kan selvfølgelig ikke vide noget med sikkerhed, men ud fra det du beskriver, synes jeg godt det kunne lyde som om, at pigen kan lide dig. Du skriver at I snakker sammen i skolen, og I SMSer meget, og skriver godnat til hinanden hver aften. Det viser bare, at pigen i hvert fald synes, du er rigtig sød, når hun skriver sammen med dig hver aften. Hun smiler også meget til dig, og det kan sagtens være et tegn på, at hun er vild med dig. Du skriver også, at hun tit kigger på dig. Måske er hun også nervøs/genert ligesom dig,  måske fordi hun har mere end venskabs følelser for dig, er det mon noget du har tænkt på? – Det kunne det nemlig godt tyde på, når nu hun er hurtig til at kigge væk igen.
Jeg kan godt forstå, at du har haft svært ved at glemme pigen. Man kan ikke altid selv bestemme, hvem man bliver vild med, og derfor kan det også være rigtig svært at skulle glemme en man er glad for. Jeg synes egentlig ikke, du skal glemme pigen, fordi du virker rigtig glad for hende, og hun virker også glad for dig. Jeg synes, at du på en eller anden måde skal samle modet og få fortalt pigen, at du er vild med hende. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan være rigtig svært at skulle få fortalt, når man ikke føler sig som den modige type, når det angår piger.
Er der nogle af dine venner fra klassen der ved, at du er vild med pigen? Jeg tænker nemlig, at det måske kunne være en mulighed, at du får nogle andre til at fortælle pigen, at du er vild med hende? Måske vil det egentlig også være rigtig rart for dig at fortælle det til en eller to af dine bedste venner. Det kunne være, at nogle af dine venner før har prøvet at være vilde med en pige og derfor ved de, hvordan du har det.
Hvis du har modet til det, kan du også skrive en SMS eller en facebook besked, hvis I begge to bruger det. I beskeden kan du skrive, at du synes hun er rigtig sød, og se hvad hun svarer til det. Hvis du tør kan du også vælge at skrive, at du godt kan lide hende, og spørge hvad hun synes om dig. Det kan også være, at du spørge hende om hun vil med i bio eller andet hyggeligt - det kan du fx spørge om, når I skriver sammen om aftenen. Så kan du se, hvad hun svarer til det. En tur i bio kan jo være som venner, og en mulighed for at I kan fornemme, hvordan der er mellem jer  (venskab eller kærestefølelser) - udenfor skoletid.
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke i første omgang har lyst til at snakke med pigen om det ansigt til ansigt. Det er normalt at man tit kan blive genert, når man skal snakke med den, som man godt kan lide, og derfor er der flere der synes det er rart og mere trygt at sende en besked i stedet. Det er helt okay, ikke at være den modige type. Det er måske første gang du har oplevet at være så vild med en pige, og så kræver det da også en del, at skulle fortælle hende, at du er vild med hende.
Måske vil det være rart for dig at kigge på vores tema om forelskelse på vores hjemmeside. Hvis det er noget du har lyst til, kan du klikke her: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.asp , her er der også scoretips - måske der er noget, der lige passer til dig?
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Du er også altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at snakke med en af vores rådgivere.

Held og lykke med det.

De kærligste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.