Brev
Kan han mon lide mig
Hej bb
En dreng fra min parallel klasse skrev til en af mine facebook opslag at han godt kunne lide mi og alle mulige ting som handler om kærlighed.
Kan han lide mig eller ville han bare gøre grin med mig?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige,
Tak for dit brev. Det er godt, at du har skrevet. Jeg forstår godt, at du er i tvivl om, drengen fra din parallelklasse mener, hvad han har skrevet på Facebook. Det er et flot mod, du viser ved at spørge om noget, som rigtig mange er i tvivl om, og kan have svært ved, hvad de skal gøre ved.
Det er altid rart at få noget pænt at vide eller få at vide, at der er andre, som synes godt om én. Omvendt kan det også give en rigtig svær følelse, hvis man ikke er helt sikker på, at det der bliver sagt er ment, eller at der måske er nogen, der laver pjat med en.
ER han en, som du tænker har vist lidt interesse for dig før…? Tit kan det være meget lettere at skrive noget pænt til en, man godt kan lide i stedet for at gøre det direkte. Specielt hvis man er genert, kan det være en god måde at komme i kontakt.
Hvis du føler for at give ham et svar, tænker jeg , at du godt kan give ham et kort svar som feks. ”Tak for de pæne ord”, eller bare tak, eller bare en smiley. På den måde passer du på dig selv, hvis det er en, der laver pjat. Omvendt har du også taget pænt i mod det, hvis det er en, som gerne vil lære dig bedre at kende.
Måske er der nogen veninder fra din klasse eller fra hans klasse, som kan hjælpe dig med at finde ud af, om han mener det. Dem i hans klasse ved måske om han er typen, der joker med andres følelser eller mener det han siger...?
Hvordan lyder det at for dig…..? Hvis du har brug for at snakke mere om det, og du ikke føler dig helt sikker på, hvad du skal gøre, kan du altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der er voksne klar til at snakke.
De bedste hilsner BørneTelefonen