Kan han mon lide mig

Hej bb
En dreng fra min parallel klasse skrev til en af mine facebook opslag at han godt kunne lide mi og alle mulige ting som handler om kærlighed.
Kan han lide mig eller ville han bare gøre grin med mig?

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige,

Tak for dit brev. Det er godt, at du har skrevet. Jeg forstår godt, at du er i tvivl om, drengen fra din parallelklasse mener, hvad han har skrevet på Facebook. Det er et flot mod, du viser ved at spørge om noget, som rigtig mange er i tvivl om, og kan have svært ved, hvad de skal gøre ved.

Det er altid rart at få noget pænt at vide eller få at vide, at der er andre, som synes godt om én. Omvendt kan det også give en rigtig svær følelse, hvis man ikke er helt sikker på, at det der bliver sagt er ment, eller at der måske er nogen, der laver pjat med en.

ER han en, som du tænker har vist lidt interesse for dig før…? Tit kan det være meget lettere at skrive noget pænt til en, man godt kan lide i stedet for at gøre det direkte. Specielt hvis man er genert, kan det være en god måde at komme i kontakt.

Hvis du føler for at give ham et svar, tænker jeg , at du godt kan give ham et kort svar som feks. ”Tak for de pæne ord”, eller bare tak, eller bare en smiley. På den måde passer du på dig selv, hvis det er en, der laver pjat. Omvendt har du også taget pænt i mod det, hvis det er en, som gerne vil lære dig bedre at kende.

Måske er der nogen veninder fra din klasse eller fra hans klasse, som kan hjælpe dig med at finde ud af, om han mener det. Dem i hans klasse ved måske om han er typen, der joker med andres følelser eller mener det han siger...?

Hvordan lyder det at for dig…..? Hvis du har brug for at snakke mere om det, og du ikke føler dig helt sikker på, hvad du skal gøre, kan du altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der er voksne klar til at snakke.

De bedste hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.