Brev
Kan han lide mig
Kære BørneTelefonen
Jeg er en pige på 13 år som fornyeligt havde en flirt med en dreng fra min klasse, vi var sammen det meste af tiden og lå og krammet og kysset hjemme hos ham, efter en uge hvor vi havet flirtet tog vi på stranden hvor han han fik øje på en pige som han hadet, efter noget tid hvor han sammen med hans venner havde stået og snakket grimt om hende gik han uden at sige farvel.
Om aften den dag skrev jeg sødt til ham at jeg synes at det var umodent det han gjorde mød pigen, han blev helt vildt sur og kalde mig skældsord. Vi kom op i et stort skænderi og sluttet vores flirt.
Efter et par dage fik vi snakket ud om det og vi skrev lidt sammen, hvor han fortalte mig at han havde et lille crush på en anden pige. Jeg blev rigtig ked af det, men blev også i tvivl om han sagde det for at gøre mig jaloux eller om det faktisk var rigtigt. Jeg ved bare ikke om han godt kan lide mig eller om han ikke kan, for nogle gange i timerne så sider han og stirre på mig imens han smiler som om han er forelsket.
Hvad skal jeg gøre, sige at jeg godt kan lide ham og håbe på at det er gengældt eller bare lade det ligge.
K.h en forelsket og forvirret pige.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret omkring det hele med den dreng, du godt kan lide. Det er ikke altid lige nemt når man er forelsket. Man kan blive hurtigt usikker på sig selv, og usikker på den man er forelsket i.
Hvor er det bare sejt at du står op for dine holdninger omkring pigen, og den måde din flirt og hans venner talte grimt om hende!
Jeg synes det er dejligt at høre I blev gode venner igen efter jeres skænderi, godt I fik det løst. Det er selvfølgelig svært at vide om han er vild med en anden pige, som han havde sagt til dig. Det kan selvfølgelig være noget han har skrevet, fordi i var uvenner.
Men det tyder på, sådan som du beskriver jeres forhold, at han godt kan lide dig. Ellers ville han jo ikke have kysset og krammet med dig.
Det er vigtigt at du får fortalt ham om dine følelser for ham, hvordan skal han ellers vide hvordan du har det?
Han går måske også og tror at du ikke kan lide ham mere?
Om ikke andet, så har du fået lettet dit hjerte, så du ikke behøver at spekulere over om han kan lide dig eller ej. Hvis han ikke gengælder dine følelser, så kan du også komme videre og måske møde en ny sød dreng.
Vi kan vise kærlighed og følelser på forskellige måder. Nogen er mere sårbare og forsigtige, og andre er mere ligefremme. Det kan godt gøre det svært at finde ud af, når der er følelser og forskellige signaler på spil.
Jeg håber meget du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen