Kan han lide mig

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år,

Tak for dit brev.

Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret omkring det hele med den dreng, du godt kan lide. Det er ikke altid lige nemt når man er forelsket. Man kan blive hurtigt usikker på sig selv, og usikker på den man er forelsket i.

Hvor er det bare sejt at du står op for dine holdninger omkring pigen, og den måde din flirt og hans venner talte grimt om hende!

Jeg synes det er dejligt at høre I blev gode venner igen efter jeres skænderi, godt I fik det løst. Det er selvfølgelig svært at vide om han er vild med en anden pige, som han havde sagt til dig. Det kan selvfølgelig være noget han har skrevet, fordi i var uvenner.

Men det tyder på, sådan som du beskriver jeres forhold, at han godt kan lide dig. Ellers ville han jo ikke have kysset og krammet med dig.

Det er vigtigt at du får fortalt ham om dine følelser for ham, hvordan skal han ellers vide hvordan du har det?

Han går måske også og tror at du ikke kan lide ham mere?

Om ikke andet, så har du fået lettet dit hjerte, så du ikke behøver at spekulere over om han kan lide dig eller ej. Hvis han ikke gengælder dine følelser, så kan du også komme videre og måske møde en ny sød dreng.

Vi kan vise kærlighed og følelser på forskellige måder. Nogen er mere sårbare og forsigtige, og andre er mere ligefremme. Det kan godt gøre det svært at finde ud af, når der er følelser og forskellige signaler på spil.

Jeg håber meget du kan bruge mit svar.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.