Brev
Kan han lide mig?
Hej BB.
Jeg har den her fantastiske “kæreste”, vi ikke som sådan kærester endnu men opfører os som det. Vi har været hjemme ved hinanden. Jeg kan virkelig godt li ham, men engang imellem tvivler jeg også på ham. Sidst vi var sammen gav jeg bj og hj, og han gav mig finger og slikkede mig. Men han spiller heletiden kostbar, og er sammen med andre piger, og det HADER jeg. Det skal dog siges at jeg også tit er sammen med min bedsteven, men han er bøsse. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan ekstremt godt li ham, men ikke når han spiller som han gør.
Hilsen den forvirrede pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret, og derfor tror jeg, du er nødt til at lytte til din mavefornemmelse, nemlig at han får en følelse frem i dig, som du ikke kan lide. Når ens “kæreste” spiller kostbar, bliver man usikker og har svært ved at nyde forelskelsen, og derfor synes jeg, du skal fortælle ham, hvordan du har det.
Du kan måske tage udgangspunkt i, at du rigtig god kan lide ham, så det kan du jo fortælle ham. Du kan måske også sige, at du er lidt forvirret over jeres relation og derfor har brug for at vide, hvad I laver med hinanden. Hvis du gerne vil være kærester med ham, så skal han vide det, og så må han jo sige, hvordan han har det. Måske han har det på samme måde, måske ikke. Det er du nødt til at finde ud af, også selvom det er en risiko for, at han ikke har det ligesom dig.
Det er også vigtigt, at du tro mod dig selv. Du kan kun være sammen med ham seksuelt, hvis du har lyst til det. Du må aldrig give handjobs eller blowjobs, fordi du føler, at det er noget, du skal. Husk det.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og måske har fået modet til at tage en snak med ham?!
Hvis du har brug for det, kan du læse mere om forelskelse og kærlighed på vores hjemmeside. Husk også, at du altid er velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen på 116111.
De bedste hilsner
BørneTelefonen