Brev
kan aldrig få ham
Hej brevkasse
Det jeg vil fortælle om at der er den her dreng i min klasse, som jeg vidst er blevet lidt vil med.
Her er så mit problem. Mit problem er at jeg aldrig kan få ham, på grund af at alle pigerne i min klasse er vilde med ham.
Altså jeg er sådan en lidt buttet en, (der problem vender vi tilbage til) men alle de andre fra min klasse, er tynde og flotte. Mens jeg bare er en lille buttet pige.
Også vil jeg jo aldrig kunne få ham.
Men her på det sidste har jeg, lagt mærke til at flere af drengene har kigget på mig. Tror du/i at det betyder noget det forvirrer mig.
Også tilbage til buttet problemet. Altså jeg føler mig tyk. Jeg vil meget gerne ned i vægt, men jeg føler ikke at min forældre vil hjælpe mig med det. De siger jo bare at nej du er da helt perfekt. men hvad så hvis man ikke føler det.
Kan det påvirke min vægt hvis jeg er tidligt udviklet i forhold til de andre?
Det var det sidste jeg havde at fortælle om
Håber jeg for svar.
Kh mig
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
I din alder er det tit sådan, at alle pigerne er vilde med den samme dreng, og du har ret i, at alle ikke kan få ham. Men hvis der er en af jer piger, der skal score den populære dreng, skal drengen også være klar til at vælge en af jer piger, og det er slet ikke sikkert, at han er det.
Du beskriver dig selv som lille og buttet og du tænker, at så kan drengen da ikke vælge dig.
Det er jeg slet ikke så sikker på, du har ret i. Når du fortæller, at andre drenge er begyndt at kigge på dig, er det nok fordi, de synes, der er noget tiltrækkende og spændende ved dig. I stedet for at blive forvirret over det, synes jeg du skal prøve at nyde det. Det kan være du kan vænne dig til tanken om, at du ER spændende og helt ok i drengenes øjne.
I øvrigt kan jeg fortælle dig, at det ikke kun er det ydre, der betyder noget for, om drengene lægger mærke til en. Det betyder lige så meget, hvordan du er - om du er sød, om du er sjov, om du er aktiv, hvad du interesserer dig for, om du er til at stole på osv. De ting betyder sikkert også noget for dig, når du vælger venner.
Hvis du er tidligt udviklet i forhold til de andre piger, kan det sagtens påvirke din vægt. Hvis du f.eks. allerede har bryster, kan vægten blive forøget.
Det er fint, at du har snakket vægt med dine forældre, og de synes ikke, du har et vægtproblem. Hvis du gerne vil checke det af med en anden voksen, vil jeg foreslå, at du snakker med sundhedsplejersken på din skole om det. Hun vil kunne fortælle, om din vægt er ok, og hun vil også kunne svare på andre spørgsmål f.eks. om puberteten, hvis du har brug for det.
Mange gode tanker og held og lykke med drengene fra BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.