Brev
kærster
jeg har en kærster som jeg har være sammen med i 16 månder og jeg elsker han vikelig men jeg har det som om han er begyndt at være lige glad med mig.
han kan ikke skrive over sms så vi skriver sammen på facebook men nogle gange hvis der går lidt tid inden jeg svar (max 2,5min) så kan han finde på og logge af og så skriver jeg til ham over sms at han skal komme på igen men han gør det ikke tit (logger på igen).
og så er det altid mig der skriver til ham først. han skriver kun til mig hvis jeg har bedt ham om at finde ud af om han kommer i klub eller om han kan være sammen.
har tænkt på og snakke med ham og det men jeg kan bare ikke er bange for han siger han er ligeglad med mig.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år,
Tak for dit brev. Jeg kan godt læse, at det er svært for dig med din kærestes måde at være på over for dig, lige nu. Godt, at du har skrevet.
Du skriver, at du har tænkt på at snakke med din kæreste. Det er et flot mod, du har og din kæreste skal være glad for at have en som dig, der gerne vil løse problemer, så forholdet kan blive godt for begge - så hold fast i dit mod, du er sej!
Du skriver, at du og din kæreste har været sammen i 16 mdr., og at du virkelig elsker ham. Det er lang tid, I har været sammen, og så kan jeg godt forstå, at du er ked af den måde, som I har det nu. Jeg tænker - efter så lang tid sammen - kender I hinanden så godt, at det bedste for jer vil være, som du selv skriver, at snakke sammen om, hvordan jeres forhold skal være fremover.
Jeg ved godt, at det er super svært at tage hul på sådan en snak. Som du skriver, er du bange for, at han er ligeglad med dig. Men det er omvendt alt for hårdt for dig at gå rundt i den uvished og det stress, det er at skulle være klar på Facebook med det samme og være den der spørger ham. Sandheden kan gøre dig ked af det, hvis du har ret i, at han er ligeglad med dig, men det kan også være, at han har brug for, I er kærester på en anden måde. Men det er alt sammen noget, som jeg tænker, at I fortjener at snakke sammen om face-to-face, på en dag, hvor I ikke er sure på hinanden.
Måske kunne det også være en hjælp for dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke - så kan du vende det, du tænker at sige til din kæreste med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneTelefonen