Brev
kærligheds problemer
kære brev kasse
jeg er pige på 11 år gammel og jeg har det rigtig skidt.. der er en dreng i min klasse som jeg rigtig kan godt lide men han kigger slet ikke på mig og når jeg taler til ham så vender han sig om og gå til sine venner.
og der var engang hvor jeg var syg og har fået lov til at være i klassen og tage 2 venner med (det var min lærer der valgte hvem skulle være sammen med mig) de var em…. og re…. vi satte sig ned på bord og talte om drenge fra vores klasse vi var faktisk rigtig gode venner, så begynde vi at snakke om ham som jeg kan godt lide og så siger em… at de var engang kærester får ikke så lang tid siden og at hun tror at han vil gerne være sammen med hende igen!!
og jeg kan selv set at han sender lange blinke til hende og smiler til hende hele tiden man kan godt se at han flirter med hende.. og jeg blev bare så ked af det når jeg ser ham give gaver til hende og andre ting men jeg er en god person og jeg gøre ikke ond ting imod hende.
hun ved ikke om at jeg kan godt lide ham men jeg stelvæk en godt ven til hende og støtter hende meget fx. når hun spurgte mig om at hun skal sige ja til ham fordi han spurgte om at de skal værre kærester så sag jeg ja selv om at de var så svært og det bliver værre hver dag
hilsen en pige med en knust hjerte
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Hvor lyder det bare svært, og jeg kan godt forstå, at det må være svært for dig at skulle ’holde det inde’… Og jeg synes, du lyder som en rigtig sød og god veninde, der glæder sig på andres vegne, selvom du selv synes, det er svært…
Det er aldrig sjovt at kunne lide en dreng, der ikke kan lide én tilbage, og slet ikke når han kan lide din veninde. Det må føles smadder ubehageligt at se på, at han flirter med Em… og giver hende gaver, særligt nu hvor I er veninder. (Jeg gætter på, at du får sådan en knude-i-maven-agtig følelse?)
Har du mon en rigtig god veninde, som ikke er Em… eller Re…? Jeg tænker, at det lyder som om, du måske kunne have brug for at kunne sige det til en… Ville det være rart?
Måske har du en veninde, der hvor du bor, en kusine eller en helt tredje, som ikke kender dem på din skole? Det rare ved at snakke med nogen, der ikke går på skolen kan være, at du kan være sikker på, at det forbliver en lille hemmelighed. Nogle gange er det bare meget rart at have en, man kan snakke med det om og fortælle om ens sommerfugle i maven. Tror du, det ville kunne være med til at gøre det knapt så svært?
Hvis du hellere vil tale med en, du ikke kender, er du velkommen til at skrive til BørneChattens rådgivere eller ringe til BørneTelefonen på 116 111. Det er nogle søde rådgivere, som måske kan komme med et andet forslag end det, jeg er kommet med…
Her til sidst får jeg lyst til at sige, at det selvfølgelig gør ondt (lige nu), og det er helt ok at være ked af det og synes, det er svært…
Mange hilsner, BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.