kærligheds problem

hej

jeg er en dreng på 13 som har et meget stort kærligheds proplem.

jeg er forelsket i en pige men problemet er jeg må ikke elske hende fordi i den tro jeg er i går vi meget op i man ikke for en kærste før man bliver voksen. Men jeg tror også hun kan lide mig. hvad svare jeg vis hun spør mig.?

håber i kan hjælpe mig det er 3 gangg jeg skriver 😉

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13
Tak for dit brev. Jeg forstår godt, at det må være hårdt at være forelsket i en pige, når du ikke kan vise det på grund af din families religion. Jeg ved ikke, hvilken religion, du tilhører, men jeg ved, at der er forskel på, hvor meget religiøse forældre går op i, hvad man må og ikke må... Men jeg ved jo ikke, hvor langt dine forældre kan acceptere, at du går. Nogle vil måske godt acceptere, at drenge har pigevenner..?
Der findes en anden brevkasse og rådgivnings side, som hedder www.etniskung.dk, som måske vil være relevant for dig at kontakte ( de lover at svare meget hurtigt). De er selv unge muslimer og har også selv erfaringer med hvordan man kan leve som ung muslim i Danmark. Som sagt ved jeg ikke, hvilken religion du tilhører, men jeg tænker måske alligevel, at de vil være gode at snakke med, fordi de kender til dilemma'et.
Hvis din veninde spørger dig, om I skal være kærester, bliver du jo nok nødt til at forklare hende, at du også er forelsket i hende, men at det er et problem for dig på grund af din religion. Tror du ikke, hun vil kunne forstå det..? Men måske kan de unge på etnisk ung give dig nogle gode råd til, hvordan det er muligt at have veninder, uden at komme i konflikt med forældrene og religionen.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.