Kærligheds forvirring

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Tak for dit brev hvor du beskriver din tvivl i forhold til din kæreste. Jeg kan godt forstå at du er i vildrede. Det er virkeligt ikke nemt når man ikke ved hvad ens kæreste mon tænker og føler. Du spørger om jeg har nogle gode råd til hvordan du kan beholde ham og om det er normalt at han ikke skriver så ofte.

Jeg vil sige at jeg helt generelt tror at mange drenge skriver mindre end piger, men hvis man har aftalt at være kærester, så synes jeg også at man kan forvente at han indimellem skriver til dig. Har du mon snakket med ham om det? Du kunne prøve at fortælle ham, at når han ikke skriver så bliver du i tvivl. Mange drenge er ikke så gode til at sætte ord på deres følelser og tanker, kender du mon til det? Du skriver at han faktisk prøvede at slå op med dig, og jeg kommer til at tænke på om du mon har overvejet om du vil være kærester med en, selvom han måske ikke har lyst mere? Jeg forstår godt at du synes det er helt vildt hårdt, når nu du har følelser for ham, men i sidste ende skal i ville det begge to. Ville du have mod til at snakke med ham igen? I kunne måske aftale en dag hvor i kunne lave noget hyggeligt sammen og så tage den derfra?

Det er ofte sådan med kærlighed og forelskelse at ens følelser bliver forstærket i en periode. Det kan være enormt overvældende og fantastisk, så man kan slet ikke forestille sig ikke at skulle være sammen med den dreng der får en til at føle sådan. Har du det mon også sådan? Selvom det ikke skulle lykkedes at forblive kærester, lover jeg, at du vil komme til at møde andre drenge du vil blive forelsket i.

Jeg kommer til at tænke på om du mon har snakket med nogle veninder om din tvivl? Jeg ved fra andre, at det kan være rigtig rart at tale med andre om sit dilemma, måske kender de til samme tvivl og kan give et godt råd til hvordan du kan få snakket med ham.

Hvis du har brug for at vende flere tanker med nogen, er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111. Her sidder en masse søde rådgivere klar til at tale om hvad som helst.

De bedste hilsner

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.