Kærlighed? Ugh

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 14 årig

Tusind tak for dit brev. Du beskriver så fint dine følelser og behov. Jeg kan virkelig godt forstå, du både savner kram, holde i hånd og det at have en kæreste.

Du har helt ret, det at have en kæreste er jo oftest forbundet med mange følelser, hvor vi oplever at være i “live” på en anden måde, fordi vi mærker vores følelser så intenst. Og ja, i forhold går det oftest både op og ned.

Derfor kan følelserne tit være svingende for begge parter.

Jeg kan jo desværre ikke hjælpe dig med at få en kæreste. Men jeg kan fortælle, at jeg oplever dig som utrolig ærlig og kærlig person og jeg forestiller mig, at der er flere som gerne vil have en kæreste som dig.

Jeg kan sagtens følge dig i, at der er mange forskellige typer og det derfor kan være udfordrende lige at finde de rigtige match. Jeg tror, at din opmærksomhed på, at det skal føles rigtigt, er en styrke for dig. Ved at mærke efter får du nemlig også passet på dig selv.

Nogle gange kan man finde hinanden via fælles interesser. Det kan være i sportsklubber eller andet. Jeg ved jo ikke, om du allerede har nogle interesser, som du dyrker. Hvis ikke kan det måske være en mulighed for dig til både at have fokus på noget, der interesserer dig og samtidig åbne op for nye veje at kunne finde en kæreste på.

Der er faktisk mange unge, der kontakter BørneTelefonen, der har det som dig. Hvis du er interesseret i at høre lidt om andre unge, kan du læse om det på BørneTelefonens hjemmeside, hvor børn hjælper børn. Jeg sender dig lige et link, hvis du er interesseret:Hvad er Børn Hjælper Børn?

Du er også altid meget velkommen til både at ringe, sms eller chatte til BørneTelefonen på 116111.

De bedste ønsker til dig fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.