kærlighed kan gi bag slag

hej BB

jeg er en dreng på næsten 14, for lidt tid siden slog min ex sarah og jeg føler stadig jeg elsker hende. men hvordan kan jeg sige det til hende da jeg syndes det er lidt pinligt og bare gå hen og sige det.

men synes også det er meget KUJON arktit at Fx. skrive det over MOBILEN for hun er dejlig sød smuk sjov helt igennem fantastisk

KH Chris

Ps. sarah hvis du ser det her skal du vide UANSET hvad vil jeg virkelig ALTID ELSKE DIG ved du nok ikke føler det på samme måde

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Chris

Tak for dit meget ærlige brev. Det er flot af dig at skrive herind om det. Sommetider er det sådan, at man først, når man har slået op, finder ud af, hvor glad man faktisk er for den anden person.

Det her brev vil handle om forskellige måder at tale med Sarah på og hvad der muligvis kan hjælpe dig til at have modet til at få det sagt.

Du skriver, at du synes det vil være pinligt bare at gå hen og sige det til Sarah. Jeg tænker, om der er tidspunkter, hvor I er alene i løbet af en uge og hvor det kunne være et godt tidspunkt at sige det på. Det kunne fx være at følges hjem fra skole, arbejde sammen om skolearbejde, i frikvarteret, til sport eller andet? Så vil I have tid til at tale om det, bare jer to, hvad tænker du om det? Hvis I normalt ikke plejer bare at være jer to alene, kunne en mulighed være at spørge hende, hvornår hun har tid til at tale med dig, da der er noget du gerne vil tale med hende om. Så kan I aftale et tidspunkt, og du kan få fortalt hende, hvad du har skrevet i det her brev.

Jeg ved ikke, hvordan hun vil reagere på det, men du kan få mulighed for at få sagt, hvad du føler og på den måde komme ud med dine tanker. Derudover tænker jeg ikke, at det er pinligt at sige til en anden, at man er forelsket i personen. Jeg tænker faktisk, at det er modigt, fordi man viser, hvordan man rigtigt har det.

Nogle gange kan det være en hjælp at tænke igennem, hvad man vil sige eller måske sige det højt for sig selv. Så kan du selv høre, hvordan det lyder og det kan måske blive lettere at sige, når Sarah er der. Kunne det mon være en hjælp? Hvis du har svært ved at sige det højt, er en mulighed også at skrive det til hende i et brev, hvis du tænker, at det er nemmere.

Måske har en af dine venner været i samme situation og har gode råd til, hvordan du kan få det fortalt. Er det mon en mulighed og hvem ville være god at tale med?

Du er meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen, hvis du vil tale med en rådgiver om det. Nummeret er 116 111 og du vil være anonym. Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig med, hvordan du på den bedste måde kan tale med Sarah om det igen.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.