Kærlighed-ish

Hej BB

Jeg ved godt at I får mange breve, og at der er mange med langt vigtigere problemer end mine, men jeg ville virkelig sætte pris på, hvis I ville svare på mit.

For lidt over halvandet år side, mødte jeg denne her fantastiske dreng. Lad os kalde ham for Bob.

Bob bor på Fyn og jeg bor på Jylland, så vi ser ikke hinanden så tit, men vi skriver sammen næsten hver dag. Bob er en af mine bedste venner.

Jeg lider af depression og angst, og er på noget antidepressivt, og Bob er en af det få mennesker, som ved det.

Jeg har tillids-problemer, men jeg stoler blindt på Bob, og kan tale med ham om alting. Når jeg bliver ked af det, kan jeg altid bare skrive til ham. Jeg behøver ikke engang at fortælle ham hvad der er galt, han skriver bare med mig, og distraherer mig fra det jeg er ked af.

Jeg sov hjemme ved ham her den anden dag, og da jeg vågnede om morgenen, lå vi akavet filtret ind i hinandens arme. Han er simpelthen bare den sødeste dreng jeg nogensinde har mødt. Han får mig til at føle mig godt tilpas og accepteret, og det hele føles bare så rigtigt omkring ham. Han betyder bare så meget for mig.

Jeg ved ikke om jeg ville sige at jeg er forelsket i ham, for jeg er kun 15, og har ikke rigtig styr på noget som helst angående kærlighed endnu. Men han betyder bare alt for mig. Jeg tænker på ham hver dag, og når jeg får en besked fra ham, får jeg altid et åndssvagt smil på læben.

Jeg bliver så jaloux når han komplimenterer andre piger, selvom jeg godt ved, at jeg ikke har ret til det. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved situationen. Om jeg burde ignorere mine følelser for ham, eller tale om det. Hvis han nu ikke føler det samme for mig, kan det ødelægge vores venskab, men jeg er rigtig glad for at han er i mit liv, og vil helst ikke risikere at miste ham.

Jeg kunne virkelig godt bruge et råd

Hilsen lille mig

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

 Kære dig på 15 år.   Tak for dit brev herind til BørneBrevkassen, hvor du beskriver, hvordan du har det med din ven, vi sammen kalder Bob. Når jeg læser din beskrivelse af ham, kan jeg godt forstå, at du er glad for ham. Ud fra din fremstilling af ham, lyder han til at være en rigtigt sød fyr. Når du samtidig beskriver hvordan du smiler og bliver glad i hans nærværd eller når han sender beskeder, tænker jeg, du måske kan være lidt lun på ham. Når det er skrevet, kan jeg godt forstå du er usikker på, hvordan du føler og er bekymret for at miste hans venskab. Jeg spekulerer på om det kan være en hjælp for dig, at gå ind på Børns Vilkårs hjemmeside under det her link:  http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx Under det link er der en masse gode råd omkring forelskelse, og beskrivelser af hvordan det kan føles, mon det er noget for dig at læse?   I dit brev fortæller du ikke noget om, hvor gammel Bob er eller hvor tit I er sammen. Er han mon omtrent samme alder som dig? Grunden til jeg spørger om det er, at hvis I har samme alder, kan det så tænkes Bob også er usikker på, hvordan du føler overfor ham..? Netop i Jeres alder oplever mange de første forelskelser, og for mange kan det være fascinerende og spændene samtidig med, det kan være svære følelser at finde rundt i, mon I begge har de oplevelser..? På det link der er ovenfor, kan du også finde et par scoretricks, hvordan mon han vil reagerer på nogle af dem..?   Kan du føle dig lidt frem i forhold til, eksempelvis at fortælle ham lidt om dine følelser for ham, også se hvordan han reagerer på det…? Kan det måske give dig et fingerpeg om, hvordan han føler for dig? Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, og tale med en rådgiver om dine tanker om Bob, hvis du føler at du har brug for flere råd end jeg har givet dig her.  Mange Kærlige hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.