Kærlighed – Er jeg forelsket i ham?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 14 år
Tak for dit brev, jeg kan godt høre, at du ikke er helt afklaret omkring dine følelser for drengen, som du har kendt i 5 år. Det kan være rigtig forvirrende - og sommetider opslidende- når man gennem lang tid går og er forelsket on and off i den samme person.

Som jeg forstår det, skriver du, fordi du gerne vil høre brevkassens bud på, om han bare er en flirt eller en egentlig kærestekandidat for dig.

Jeg kan jo ikke vide det - men ud fra din beskrivelse, af din usikkerhed, så tænker jeg, at du nok ikke er rigtig klar til at være kæreste med ham..? Måske kunne du spille ærligt ud og sige/ skrive til ham, at du er i tvivl om, hvordan dine følelser er for ham.. Sige at du er rigtig glad for ham, men at hele jeres lange "on-and-off historie har gjort dig i tvivl..? Måske kunne du også nævne nogle af de andre ting, du beskriver her i brevet eller endda vise ham brevet?.

Jeg gætter på, at hans reaktion vil give dig et godt fingerpeg om, hvad du skal vælge... Det er altid meget svært at råde andre om kærlighedsforhold - i hvert fald er det jo i sidste ende dig, der skal tage beslutningen.

Hvis du har brug for lidt mere sparring, er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen, der jo også er for unge. Den har nummer 116 111 og holder åben alle hverdage 11-23 og lørdage 13-17.

Kærligst fra BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.