Kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14

Forelskelse kan gøre at man ikke rigtig kan tænke klart. Derfor giver dit brev i den grad mening. Når man har så mange tanker, er det godt at komme ud med dem. Tak for dine tanker.

Af dit brev kan jeg se, at du tænker virkelig meget. Du tænker over dine egne handlinger. Og du tænker over, hvordan hun har det. Det er virkelig flot, at du kan tænke så langt. Det er langt fra alle unge, der tænker så meget over hvad de gør, og hvordan det påvirker andre. Bliv ved med det!

Nogen gange er det sådan med følelser, at de har det med at bygge sig op inden i kroppen. Når man ikke fortæller ens følelser højt, kan de faktisk bygge sig endnu mere op. Lidt lige som en ballon, man bliver ved med at puste i. Når følelserne sidder helt oppe i halsen, kan det gøre at man ikke kan tænke på andet. Det kan derfor være en idé at fortælle hende, hvordan du føler. En ting du kan gøre er at prøve at tage et skridt ad gangen. Man kan nemlig aldrig forudse alles handlinger. I første omgang kan du få at vide om hun også kan lide dig. Og så kan du forholde dig til det. At du fortæller, hvordan du har det, betyder heller ikke, at du lader hende finde ud af det selv. Måske bliver hun rigtig glad for, du siger det. Og så kan du være der for hende og hjælpe hende med at finde ud af tingene.

Det kan være en god idé at fortælle det til en af dine venner. Har du en ven, der også kender hende? Så kunne du få nogle gode råd derfra. Ellers er du altid velkommen til at ringe ind på 116111. Her sidder søde rådgivere klar til at lytte og hjælpe dig.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.