Brev
Kærlighed?
Hej BørneTilefonen!
Jeg er den dreng på 11 år.
Jeg har nu kendt denne pige i snart en halvt år, og vi er virkelig forelsket i hinanden. (Jeg vil ikke lige nævne hvad hun hedder, så vi kalder hende Lina). Lina er 12 år, og jeg er som sagt 11. Hun har selv flere gange skrevet at hus elsker mig, og sådan noget.
Der er bare det problem at Lina bor i Jylland, og jeg bor på Sjælland. Derfor vil vi jo ikke ses så meget.
Så ville det være mærkeligt at blive kærester?
Både fordi hun er et år ældre en mig, men også fordi vi bor i vær sin ende af Danmark.
Hilsen den anonyme ! 🙂
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år,
Mange tak for dit brev. Jeg syntes bestemt ikke det ville være mærkeligt hvis I valgte at blive kærester. I er rigtig forelskede og har skrevet sammen i lang tid. Og hvem siger, at man ikke kan være kæreste med en der bor i den anden ende af landet? Mange både børn, unge og voksne har prøvet at have en kæreste, som de kun har kendt over nettet. Det er selvfølgelig en anden måde at være kærester på, end hvis man f.eks. boede på samme vej eller gik i klasse sammen. Men gør det jo ikke mindre dejligt at være forelsket? Du spørger også om det er mærkeligt at hun er 1 år ældre end dig. Det syntes jeg bestemt heller ikke det er. Der findes mange som er kærester, hvor der er aldersforskel. Også mange hvor pigen er ældre end drengen. Engang havde vi lavet nogle skøre ”regler” om, at drengen helst skulle være ældre end pigen i et kæresteforhold. Men i dag ved vi heldigvis godt, at kærlighed og forelskelse ikke retter sig efter de ”regler” vi mennesker kan finde på. I har kendt hinanden i næsten et halvt år, og stadig er forelskede og glade for hinanden. Og I er rigtig heldige, at I har lært hinanden at kende og er blevet forelskede. Det er ikke alle der er så heldige som jer. Og I bestemmer selv, om I også har lyst til at prøve at være kærester. Håber du kunne bruge mit svar? Ellers husk du også altid kan ringe, chatte eller sms’se med os. Vi vil altid gerne tale med dig. Held og lykke med det hele. Kærlighilsen BørneTelefonen