Brev
kærlighed
Kære brevkasse,
jeg har været så dum at jeg havde noget med to drenge, og at kyssede med begge to, så da en af drengene fandt ud af at jeg også havde noget med en anden, så blev han mega sur på mig, og vil ikke snakke eller skrive til mig mere, hellere ikke den anden dreng..
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 15,
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre. For det lyder som om, det er blevet rigtig rodet for dig.
Jeg kan godt forstå, at drengene har trukket sig. De er selvfølgelig blevet sårede. Det er derfor ikke sikkert, at nogen af dem har lyst til at være kærester med dig igen. Men jeg tænker, at det er en rigtig god idé, at du alligevel får givet dem begge to en undskyldning. Det tror jeg vil være godt for både dem og dig.
Selvom de måske ikke svarer tilbage, kunne du sende dem en SMS, hvor du fortæller, at du er ked af det, du har gjort. Fortæl at du godt kan se, at det var dumt. Og at du er ked af, at du har såret dem.
Jeg tænker også, at det er vigtigt, at du mærker efter, om du vil noget med nogen af dem. For så kan du jo ærligt fortælle den dreng om dine følelser. Det kan være, at han stadig er såret og derfor lige skal have lidt tid til at overveje, om han igen tør have noget med dig at gøre. Det kan også være, at han slet ikke har lyst mere.
Det bliver meget nemt meget rodet, hvis man ses med to drenge på en gang. Det har du nu mærket. Du har derfor fået dig en erfaring, som kan hjælpe dig fremover med at navigere i forhold til kærester og drenge.
Jeg håber, at du kan få snakket med dem, så de ikke går rundt og er sure på dig. Som de fleste unge, har de sikkert også gjort noget de fortryder –så mon ikke, de vil tilgive dig, hvis du er så modig at sige undskyld.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
BørneTelefonen