Brev
kærlighed
hej
jeg er en 11 årig dreng jeg har et stort problem jeg har en kæreste men kan godt lide en anden og hun kan også godt lide mig og der er også en anden der godt kan ldie mig jeg hader bare at stå til at vælge her idag stillede de mig og sprugte mig hvem jeg bedst kunne lide men kan lide to af dem men vil ikke såre hende jeg ikke kan lide, så jeg løb bare væk.
nu er de alle sammen sure på mig og nu har min bedste ven sagt at jeg ikke elsker hende og jeg elsker hende rigtigt højt men elsket hende den anden mere og fik det her link og min lære l… og nu vil jeg rigtig gerne have hjælp håber i kan det
hilsen k……
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, du synes det er svært med alle de piger.  Jeg kan godt se, det er lidt af et dilemma, du befinder dig i.
Når drenge og piger befinder sig i din situation kan det være en hjælp at skrive ned, hvilke fordele og ulemper der er ved den enkelte person.
Du kan evt. skrive ned, hvad du holder rigtigt meget af hos pigerne og hvad holder du mindre af - og en god idé er at "dele" dem op. Dvs. at du starter med den ene og derefter den anden.
Efterfølgende må du gøre op med dig selv, hvem du er mest glad for - måske du allerede har en fornemmelse af det - som du selv beskriver i dit brev... Dernæst må du se pigerne i øjnene - eller skrive dem et brev, hvori du fortæller, hvordan du har det ift. dine følelser...
Det kan godt være at én af dem - eller begge bliver kede af det i en periode, men måske kan det ikke være anderledes, når der er følelser involveret?
Skulle du have behov for at vende situationen eller andet, er du velkommen til at ringe til vores BørneTelefon på 116 111. Det koster ingenting - og du behøver ikke fortælle, hvem du er.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.