Brev
Kærlighed
Hej brevkasse
jeg er blevet forelsket i en pige fra min parallel klasse
jeg ved ikke hvordan jeg kan komme i kontakt med hende
jeg har skrevet lidt med hende på facebook men ved ikke hvad jeg skal skrive til hende
hun er den sødeste pige jeg nogensinde har mødt og vil bare gerne være sammen med hende
please hjælp mig❤️❤️
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Når man er rigtig vild med nogen, er det meget naturligt at blive lidt usikker, og det kan pludselig være vildt svært at spørge om helt almindelige ting, som man godt tør spørge andre om. Måske har du brug for at føle dig endnu mere sikker på, at hun også kan li’ dig på den måde, før du fortæller hende, at du er vild med hende?
Du har jo allerede kontakt til hende på facebook, og det kan være en rigtig god start. Jeg ved godt, at det kan være svært lige at finde på noget at skrive, men du skal tænke på, at I jo faktisk har en masse til fælles. I bor i den samme by, I går på den samme skole, I har garanteret nogle af de samme lærere, I har de samme fag, I er lige gamle, I kan måske begge lide musik eller sport eller film eller andre ting. Måske har I nogle fælles venner.
Du kunne fx også kommentere på hendes statusser indimellem, så hun kan se, at du lægger mærke til hende.
Jeg ved godt, at når man er forelsket, bliver man også let genert og ved ikke helt, hvad man skal gøre af sig selv, men jeg vil foreslå dig, at når du ser hende, så smil til hende. Vis hende, at du lægger mærke til hende. På den måde begynder hun måske også at lægge mere mærke til dig. Komplimenter, som at noget klæder hende, er også en god ting, hvis du kan se, at hun er blevet klippet eller har fået nyt tøj eller andet.
Der er ellers ikke rigtig nogen generel nem måde at komme i kontakt med én, man er forelsket i. For det afhænger meget af, hvem du er, hvem hun er, og hvad der er af muligheder for at komme tæt på hinanden via hjælp fra omgivelserne (skolen/fritiden/vennerne). Men jeg håber, at du kan bruge noget af det, jeg har skrevet, eller at det får dig til at få nogle andre idéer.
Jeg ønsker dig i hvert fald stort held og lykke med det!
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.