Kærlighed ;))

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig

Det lyder rigtig dejligt og bestemt også rigtig svært. Det er godt, du har skrevet til BørneTelefonen for at få nogle ideer til, hvad du kan gøre.
Når man er rigtig usikker på noget, så kan det være svært at se dét, der sker omkring en. Derfor tænker jeg, at dine veninder sagtens kan have ret i, at han kan lide dig. Måske ser du det ikke, fordi du ikke tør tro på det? Kan du genkende den følelse?

Jeg bliver nysgerrig efter, hvorfor du ikke tør skrive til ham? Hvad holder dig tilbage? Er det mon fordi du er bange for, at han ikke er interesseret? Du tænker måske, at det vil være pinligt? Er du bange for, at han griner af dig, hvis du skriver til ham?

Hvordan ville det være, hvis du tænkte på ham, som en du gerne vil være ven med – i hvert fald i første omgang? Ville det mon være mindre farligt at skrive til ham, hvis du ikke tænkte på, at I skulle være kærester?

Nogen gange kan det hjælpe på ens tanker, hvis man bytter rundt på virkeligheden. Prøv at forestille dig, hvis der var en der var interesseret i dig. Hvad ville du så ønske, at han ville gøre? Ville du mon ikke blive glad, hvis han viste det? Det er jo ikke sikkert, at det var en, du gerne ville være kæreste med, men bliver vi ikke altid glade, hvis der er nogle, der synes godt om os? Måske kan det hjælpe på dit mod, hvis du tænker på det på den måde?

Jeg tænker på, om du kan komme til at tale med ham om hans kæreste? Hvis du kunne det, så kunne du måske blive klogere på, hvorfor han er kæreste med hende. Det kan også være, at han så får en fornemmelse af, at du er forelsket i ham. Måske går han og håber på, at du viser ham den interesse.

Har du prøvet at skrive ned, eller har du tænkt på, hvad du ville skrive til ham, hvis du turde? Du behøver jo ikke sende det til ham, hvis du ikke har lyst. Nogle gange kan det hjælpe på en svær beslutning, hvis man gør lidt af det. Måske ville du få mere mod til at sende ham beskeden, hvis du først havde skrevet det.

Det kan også være, at du skal vise ham på flere måder, at du er interesseret i ham. Det kan måske gøre, at han bliver mere interesseret i også at tale med dig. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man kan vise den interesse. Måske kan du få nogle ideer til det her.

Selv om det kan være rigtig hårdt at være så forelsket, så er det også super dejligt. Jeg håber, at det lykkes for dig at få ham vist, hvor glad du er for ham.

De største tanker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.