kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du Tak for dit brev. Det er godt du skrev herind, for jeg kan læse i dit brev, at du går og tumler rigtig meget med dine tanker og måske også din følelser. Når jeg læser dit brev får jeg forståelsen af, at du er glad for drengen, og at forholdet til ham betyder en del for dig. Det virker på mig, at det betyder meget for dig, at I har et tæt forhold til hinanden, hvor der ikke kommer noget imellem jer. Er det mon også sådan du føler det? Jeg forstår det sådan, at usikkerheden kommer, når du oplever at han opfører sig anderledes end han ellers har gjort. Mon det er rigtigt? Jeg bliver i tvivl om, om han egentlig har droppet dig eller om det mon er en fornemmelse du har? Jeg tænker, at det som vil være godt at finde ud af er, hvordan usikkerheden kan komme til at fylde mindre. Når man står i din situation, så er der mange der kan have glæde af at tale med andre om det og på den måde få støtte fra andre i, hvordan du kan gribe det an, så du bliver mere sikker. Du fortæller, at en af dine veninder har spurgt ham, hvordan det gik imellem jer, og at han også har inddraget dine veninder i hans følelser for dig. Jeg bliver nysgerrig på, hvilket forhold du har til dine veninder. Om du mon fx kan fortælle dem, hvordan du har det?Det virker som om, de også kender drengen, og derfor kan de måske være med til at komme med idéer til, hvordan du kan finde ud af, hvad der kan være galt og støtte dig på den måde? En anden tanke jeg får er, hvordan det mon ville være, hvis du spurgte ham, hvad han tænker om jer to? Du fortæller, at du har skrevet til ham, hvad du følte for ham, men at du næsten ikke fik noget svar fra ham. Mon det ville være anderledes, hvis du spurgte ham direkte?Du er rigtig god til at lægge mærke til, hvordan han reagerer  – jeg tænker her på, at du lægger mærke til, at han kigger ned i gulvet og næsten ikke svarer. Du kan måske spørge ham om, hvorfor han ikke kigger på dig? Hvis det er rigtigt, at du ikke helt ved, om han har droppet dig, kan du jo også spørge ham om det. Måske er der noget andet som han går og tumler med? Det virker som om, du og drengen skriver mest sammen. Måske vil det være en idé at lade en af dine veninder læse, hvad du skriver til ham inden han får det at se? Dine veninder kan måske hjælpe dig med at få stillet spørgsmålene til ham på en måde som gør, at du kan få nogle svar, så usikkerheden  bliver mindre. Jeg håber, at jeg har givet dig nogle svar, som du kan bruge. I brevet har du vist, at du er god til at forstå dine egne følelser. Jeg håber, at du kan bruge den styrke til at få mere sikkerhed om hans følelser for dig, og at du kan finde forklaringer på, hvorfor han pludselig opfører sig anderledes end du har oplevet det tidligere. Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med det. De bedste tanker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.