Brev
Kærlighed
Hej brevkasse
Jeg er en dreng på 14 som møde en virkelig sød pige, hun går i min parallelklasse.
Vi er begge nye på skolen. Jeg har en virkelig speciel følelse for hende men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Vi skriver meget sammen på Facebook men nogle gange svare hun ikke? Vi snakker ikke så meget sammen i skolen.
Hvad skal jeg gøre
Hilsen den forvirrede dreng
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Jeg kan godt forstå, du synes det er lidt forvirrende når hun nogle gange skriver tilbage og nogle gange ikke. Faktisk kan det være forvirrende i sig selv at tænke på hvordan man siger eller viser en pige at man er rigtig glad for hende.
Du skriver at der går denne søde og specielle pige i parallel klassen, og at du er forvirret og ikke ved rigtig ved hvad du skal gøre.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om, men jeg gætter på at du har nogle tanker der ser sådan her ud:
Hvordan mon hun vil reagere, hvis jeg siger til hende at hun er speciel og virkelig sød? Hvilke følelser har hun mon for mig? Hvilke konsekvenser vil det mon have på det venskab vi har lige nu, vil det blive ødelagt hvis jeg fortæller hende om mine følelser for hende?
Det er forståelige, at du er usikker på hvordan hun vil reagere, for hvis hun nu ikke gengælder følelserne - det er lidt af et dilemma. At være rigtig glad for en person, sætter så mange følelser i gang, så det kan være svært at vide hvad man skal gøre.
Måske er der en måde, hvor du kan finde ud af, om hun også er glad for dig..? Måske du kan få en veninde eller ven til at spørge lidt rundt blandt hendes venner? Eller, nu ved jeg jo ikke, om I i forvejen sender hjerter til hinanden på sms og facebook, men hvis I nu ikke gør, kan du måske tage chancen og sende et hjerte til hende, og hvis hun så reagerer helt mærkeligt kan du jo bare sige at du kom til at sende det forkert... eller at det er fordi du er glad for jeres venskab...?
Hvordan mon hun vil reagere hvis du fortæller hende, at du er glad for hende eller spørge hende om hun vil med i biografen, eller andet hvor det bare er jer to sammen? Vil det være ok, for dig at spørge hende - eller vil det være lettere hvis I er flere sammen. Det kan også være at du inviterer hende og nogle af hendes veninder hjem til dig, eller at I mødes et andet sted sammen? På den måde, kan du komme tættere på hende og aflæse om hun også føler noget for dig. Det kan også være, at hænge ud samme steder som hende i frikvarterne og stadig holde kontakten på facebook - så kan I tale videre om noget fra facebook i skolen eller omvendt.
Jeg tænker, at når hun skriver med dig på facebook så er det nok fordi, at hun synes du er ok. Så kræver det lidt mod at finde ud af om følelserne er de sammen fra hende til dig... Jeg tænker lidt, at det er en chance, du måske er nødt til at tage, altså at prøve at finde ud af hvordan hun har det...?
Held og lykke med din veninde J.   Du er selvfølgelig velkommen til at ringe herind til vores rådgivere eller chatte med os hvis du har brug for at snakke lidt mere. Vores nummer er 116 111
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.