Brev
Kærlighed
Hej.
Jeg er en dreng på 13 år, og er helt vildt forelsket i en pige i min klasse.
Vi har været kærester for lang tid siden og jeg er begyndt og kunne lide hende igen, men hvordan kan jeg gøre så hun får følelser for mig?
Og er der noget at gøre?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev. Godt du skriver. Jeg kan godt forstå, du spørger, om der er noget, du kan gøre, så din x får følelser for dig igen.
Først vil jeg sige til dig, at det er dejligt at være forelsket og specielt for dig, fordi du kender pigen så godt fra sidst, I var kærester. Men det kan også være rigtigt hårdt at være forelsket, hvis ens følelser ikke er gengældt.
Jeg tænker, at du skal have fortalt din x, at du føler noget for hende igen. Hun er den eneste, som kan sige, om hun også har de samme følelser for dig. Det ved jeg godt, kan være super svært at få snakket om.
Måske kunne du starte med at spørge hende, om ikke hun havde lyst til, at I lavede noget sammen efter skole. Det kunne være at se en film, spille et spil, løbe en tur på rulleskøjter, cykle en tur et sted hen og måske have noget med, I kunne spise undervejs - eller noget helt andet.
Tit er det meget nemmere at tale sammen, når man laver noget, end når man sidder på et værelse. Måske har hun ikke de samme følelser for dig, som du har for hende, og det kan være hårdt at få at vide, men jeg tænker, at det er værre for dig at gå og ikke vide besked. Måske har hun de samme følelser for dig, og I kan prøve at være kærester igen.
Jeg håber, at du kan tage dig mod til at få hende med hjem fra skole og få snakket med hende, så du kan finde ud af, om I skal være kærester igen.
Hvis alt det her er for svært for dig, kunne det måske være en hjælp for dig at skrive et brev eller en sms til hende, hvor du beskriver dine tanker om hende og dig.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Mange hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.