Brev
Kærlighed??
Hej BB
Jeg er en pige på 13 år, og har et ‘lille problem’.
Denne dreng, T, han skrev til mig en dag på facebook. Jeg kunne se vi havde mange fællesvenner, og min veninde Y, hun kendte ham godt. Så jeg tilføjede ham, og så begynde vi at skrive sammen. Y synes det kunne være sjovt hvis vi tog gas på ham, eftersom de er gode venner. Jeg begynde at flirte med ham (for sjov) og alt muligt.
Nu er han altså virkelig forelsket i mig. Jeg kan ikke lide ham på den måde, men han er altså virkelig sød for han bekymre sig om mig. Men jeg er kan bare ikke lide ham på den måde, men jeg synes det er så dejlig når han giver mig komplimenter og sådan. Jeg ikke kan lide ham. Hvis jeg siger at jeg ikke kan lide ham på den måde, så stopper han jo med komplimenter. Jeg er lidt af en douchebag, jeg ved det godt, men samtidig vil jeg heller ikke såre ham for meget. (Selvom jeg er godt i gang med det.)
Han er virkelig sød, men jeg er slet ikke parat til en kæreste. Hvad skal jeg gøre for ikke at såre ham, og blive godevenner med ham i stedet?
Kærlighilsen T
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej T
Tak for dit brev. Alle problemer er velkomne her! Jeg synes dit brev viser at du, selvom det hele startede i sjov, tager det alvorligt at T nok er gået hen og blevet forelsket i dig. Jeg kan godt forstå at du synes det er dejligt at få komplimenter. Jeg tænker at det er helt normalt at man gerne vil føle sig værdsat og bekræftet.
Som du selv er inde på, så er det ikke helt fair at lade T tro at du er mere vild med ham end du i virkeligheden er. Så selvom du synes det er rart at han skriver søde ting, så synes jeg du skylder ham, at melde klart ud hvad du føler eller ikke føler for T.
Hvis du gerne vil forblive venner med T, kunne du måske blot fortælle ham, at du synes han er sød men at du ikke er parat til at skulle have en kæreste. Lige nøjagtig som du har skrevet her i brevet. Hvis han er en cool dreng, så respekterer han, at det er sådan du føler. Men omvendt må du også respektere hvis han ikke har lyst til blot at være venner. Jeg håber I finder ud af det på en god måde. Jeg synes det er meget betænksomt af dig, ikke at ville såre T.
Held og lykke.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen