Kærlighed??

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej T

Tak for dit brev. Alle problemer er velkomne her! Jeg synes dit brev viser at du, selvom det hele startede i sjov, tager det alvorligt at T nok er gået hen og blevet forelsket i dig. Jeg kan godt forstå at du synes det er dejligt at få komplimenter. Jeg tænker at det er helt normalt at man gerne vil føle sig værdsat og bekræftet.

Som du selv er inde på, så er det ikke helt fair at lade T tro at du er mere vild med ham end du i virkeligheden er. Så selvom du synes det er rart at han skriver søde ting, så synes jeg du skylder ham, at melde klart ud hvad du føler eller ikke føler for T.

Hvis du gerne vil forblive venner med T, kunne du måske blot fortælle ham, at du synes han er sød men at du ikke er parat til at skulle have en kæreste. Lige nøjagtig som du har skrevet her i brevet. Hvis han er en cool dreng, så respekterer han, at det er sådan du føler. Men omvendt må du også respektere hvis han ikke har lyst til blot at være venner. Jeg håber I finder ud af det på en god måde. Jeg synes det er meget betænksomt af dig, ikke at ville såre T.

Held og lykke.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.