Brev
kærlighed
Hej.
Jeg kan helt vild godt lide en dreng! Men har kun mødt ham 1 gang.
Vi skriver tit sammen, men det kun mig der skriver. Jeg føler han synes jeg er belastende eller irriterende når jeg hele tiden skriver.. jeg prøver at holde op med at skrive, men en stor del af mig siger jeg skal skrive til ham.
Når han skriver som er sjældent føler jeg en kilden og glæde i kroppen. Tror bare ikke han kan lide mig.. Og når jeg spørger hvad han synes om mig skriver han at han synes jeg er dejlig sød og smuk og sådan noget, men alligevel tror jeg ikke at han kan lide mig.
Så det jeg ville spørge om var om jeg skal blive ved med at skrive eller?
Og om jeg skal spørge ham om han kan lide mig?
Kh J.A
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Tak for dit brev.
Det lyder som om du har mødt en rigtig dejlig dreng, som du nu er blevet lidt forelsket i.. er det rigtig forstået? Forelskelse er for det meste en dejlig stemning at være i, men hvis man er i tvivl om hvad den anden synes, kan det blive en lidt forvirrende følelse at gå rundt med.
Du giver udtryk for, at du er lidt i tvivl om hvad han tænker om dig og om han mener, det han siger.. som udgangspunkt må vi jo tro på, at det andre siger til os er rigtigt... Men, der er jo samtidig også en fornemmelse i dig, som både siger at du skal blive ved at skrive og samtidig en tvivl om han mener, det han siger.
Måske vil det give dig en ro i maven, hvis du spørger ham, om han har lyst til, at du skriver til ham? Så har han mulighed for at sige fra og hvis han ikke gør det, så kan du forhåbentlig føle dig mere sikker på, at han gerne vil have du skriver.
Du kan måske fortælle ham, at du er glad for at du har mødt ham og har lyst til at I skal blive ved at skrive sammen og spørge ham om, hvad han tænker om det? Så har du i hvert fald været åben og ærlig overfor ham.
Hvis I bliver enige om, at I gerne vil skrive sammen, så kan du måske efter et stykke tid, fortælle ham at du egentlig rigtig godt kan lide ham og enten afvente hans reaktion på det (altså at han skriver tilbage til dig) eller spørge ham direkte om han også godt kan lide dig.
Nogen gange bliver man måske nødt til at satse lidt uden man helt kan vide, hvordan det ender.. På den anden side kan man spørge sig selv om man har noget at tabe ved ikke at satse.. for eksempel i dit tilfælde kan man sige, at du enten kan stoppe med at skrive til ham og så mister du kontakten til ham.. eller du kan satse og spørge ham – måske siger han nej til at fortsætte med at skrive.. men det kunne også være, at han sagde ja og det ville jo bare være fantastisk!
Jeg håber, at du kan bruge svarene ellers er du velkommen til at skrive igen eller ringe ind til BørneTelefonen på 116 111
Bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.