kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år.

Tusinde tak for dit brev. Det er ikke rart at gå og være så forelsket i en, som ikke føler på helt samme måde. Det kan være rigtig hårdt arbejde. Det er godt, at du skriver ind her.

Først må jeg sige, at jeg simpelthen synes, at du gør så mange flotte ting. Du har virkelig prøvet på en rigtig fin måde at finde ud af, om hun også godt kan lide dig. Det er bare så imponerende. Jeg synes, at det er sejt gået.

En del af at være forelsket handler også om, at man bliver lidt ved siden af sig selv og ikke ved, hvad man skal gøre. Og jeg tror, at de fleste ved, lige hvad du mener, når du skriver, at du bliver både glad og ked af det, når du kigger på hende.

Når du spørger, hvad du skal gøre, er det derfor rigtig svært at svare simpelt på. Men det mest simple man kan gøre, det er desværre, at give hende du er forelsket i tid og plads til, at hun kan finde ud af, om hun også er eller kan blive forelsket i dig. Måske hun over tid finder ud af, at hun kan lide dig. Hvis det er okay for dig, kunne du prøver at blive endnu bedre ven med hende, så hun lærer dig endnu mere at kende. Hvad tænker du om det?

Nogle gange må man også bare erkende at det er for svært, at gå at håbe. Så må man passe på sig selv. Det kan være at sørge over, at hun ikke er forelsket i dig og så finde på noget andet at bruge sin gode energi på. Kunne du for eksempel spille et spil, se en film eller lytte til musik, når du har brug for at glemme hende? Måske se om, der ikke er en anden pige som er vild med dig, en som du kunne falde for, hvis du lærte hende at kende?

Du virker som en sød og kærlig dreng. Jeg tror, at en sød pige nok skal blive forelsket i dig en dag. Du har ikke fortjent, at kæmpe for at blive kærester med en, som ikke gengælder dine følelser. Du skal have en som også er forelsket i dig. Hvad tænker du mon når jeg skriver det?

Jeg håber, at det jeg har skrevet her, kan hjælpe dig. Du er meget velkommen til at ringe eller sms’e til BørneTelefonen på  116111 eller logge på  chatten og skrive med en rådgiver.

Pas godt på dig selv.

Rigtig meget held og lykke.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.