Brev
Kærlighed.
Det er fordi, der er den her dreng som jeg virkelig, virkelig er forelsket i, problemet er bare at han bor på sjælland, og jeg bor i Jylland, jeg er virkelig forelsket i ham, og kan ikke give slip, det er så kompliceret, jeg er også en smule overvægtig, og jeg tør ikke at fortælle ham det, fordi at jeg er bange for at han så ikke kan lide mig mere.
Jeg er en meget stille og genert pige som ikke har så mange veninder jeg går for det meste for mig selv, så det gør ekstra ondt på mig når jeg mister nogle omkring mig, jeg overvejer tit selvmord, fordi at jeg ikke kan klare noget mere.. hvad skal jeg gøre..
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige
Tak for dit brev. Når jeg læser om dit forhold til drengen på Sjælland, så går jeg ud fra, at det er en dreng, som du har mødt via nettet, og som du ikke har mødtes med uden for cyberspace... (Siden han ikke ved, hvordan du ser ud.)
Forelskelse kan være lige så frustrende, som det kan være dejligt - især, hvis man er bekymret for om forelskelsen er gengældt. Som jeg forstår det, så har du en fornemmelse af, at drengen også godt kan lide dig, men at han måske vil ændre mening, hvis han ser, hvordan du ser ud - fordi du er bange for at din vægt vil skræmme ham væk.
Du skriver bl.a. , at du har svært ved at give slip - og jeg er lidt usikker på, om det er fordi du føler, du burde give slip på kontakten til ham?
Det er rigtig svært at give konkrete forslag, til, hvad du kan gøre over for drengen, når jeg ved så lidt om jeres forhold. Som du selv skriver, så lyder det til at være kompliceret... Jeg vil meget gerne forsøge at komme med nogle ideer, men hvis ikke, du synes, de er brugbare, så vil jeg opfordre dig til at søge noget mere direkte rådgivning fx. på BørneTelefonen (telefon 116 111) eller på Børne/UngeChatten her på hjemmesiden...
Hvis du har kendt drengen et stykke tid og føler, at I er ret fortrolige, kunne det så være en mulighed, at du skrev til ham, at du faktisk rigtig gerne ville møde ham, men at du samtidig er lidt bange for det, fordi du ikke har det så godt med dit eget udseende..? Måske kunne hans reaktion på den bemærkning give dig et fingerpeg om, du har grund til at være bekymret?
Eller ville det mon give dig mere selvtillid, hvis du i en periode bare holdt kontakten til ham, uden at I mødtes, og at du så samtidig forsøgte at dyrke noget sport og spise sundt, så du kan tabe dig og få det bedre med din krop..?
Jeg hæfter mig ved, at du til slut i dit brev nævner, at du ikke har så mange veninder. Samtidig skriver du også, at du ikke synes, du kan klare så meget mere, som du før har kunnet, og at du tit overvejer selvmord.
Jeg spekulerer over, om der mon er nogen, der ved det? Tit er det sådan, at de triste tanker kommer til at fylde mere, hvis man går alene med dem. Derfor tror jeg, det vil være en rigtig god ide, hvis du kunne dele de tanker med en person du ser jævnligt i din hverdag. Det kunne fx være en fra din familie eller en lærer eller måske sundhedsplejersken på din skole..
- Hvis du føler genertheden forhindrer dig i at få det sagt, kunne du evt. skrive det ned i et brev og bede vedkommende læse det - der behøver ikke stå så meget. Tror du mon, du kan det?
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.