Kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige på 13 årTak for dit brev, hvor du fortæller om J, som du har været vild med, og hvor du ikke ved, hvad du skal gøre efter at han har blokeret dig på facebook.Jeg er lidt i tvivl, om du har været vild med J tidligere og ikke er det mere, eller om du stadigvæk er vild med ham? Det lyder som, at I begge to godt ved, at I har været vilde med hinanden. Mon I også har været kærester, eller er I bare venner? Jeg kan godt forstå, at du føler dig lidt forvirret og måske lidt ked af det, over at J pludselig blev sur på dig og kaldte dig for grimme ting. Det er aldrig rart at blive skældt ud og kaldt grimme ting, og især ikke hvis man samtidig er lidt i tvivl om, hvorfor den anden person bliver sur på en.Hvorfor tror du, J blev sur over, at du spurgte, om han godt kan lide sin ekskæreste? Jeg tænker på, hvordan du mon spurgte ham om det? Kan det være, at han har misforstået det, du har spurgt om? Eller troede han måske, at du blev sur på ham, fordi han talte med sin ekskæreste?Jeg ved jo slet ikke, hvordan I skrev sammen, så jeg prøver bare at gætte på, hvad J mon har tænkt eller troet, siden han blev så sur og kaldte dig grimme ting.Måske kunne du stille ham nogle af de samme spørgsmål, og fortælle ham, at du er i tvivl om, hvorfor han blev så sur, og at du er ked af, hvis du sagde noget, der gjorde ham sur eller ked af det.Du skriver, at han har blokeret dig på facebook, og det lyder som om, at det måske mest er derinde, I plejer at tale sammen, og så kan det jo være svært at sende ham en besked derinde og spørge ham. Hvor mon du ellers kender ham fra? Ser du ham i skolen eller i fritiden, hvor du kunne tale med ham? Hvis det er svært at tale med ham, kunne du måske også skrive det ned på en seddel og give det til ham? Det kunne også være, at du måske havde hans mobilnummer og så kunne sende ham en sms?Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at dig og J bliver gode venner igen. Hvis du har brug for at tale mere med en rådgiver, er du også altid velkommen til at kontakte rådgiverne på Chatten eller på BørneTelefonen på 116 111.Mange hilsnerBørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.