Brev
Kærlighed
Hej BB
jeg er en pige på 11 år
Igår kom min kæreste og sagde vi skulle snakke. Vi gik et sted hen hvor der ik kom nogen. Så sagde han at det ik gik så godt i forholdet ( vi havde kun været sammen i 4 dage ) og at han syntes det var lidt tidligt at få en kæreste .
Han sagde at det ik var noget med med mit udsende eller min personlighed.
Lige efter han havde sagt set havde vi time men så fik jeg det MEGA dårligt over at han havde slået op. Jeg begyndte at græde helt vildt så min far kørte mig hjem.
Mine veninder var meget bekymret for mig da jeg tog hjem. Men det er lidt mærkeligt fordi at samme dag som jeg kom sammen med min eks kæreste havde jeg rigtig ondt i maven bare på den gode måde.
Men jeg er så meget ked af at han slog op og jeg elsker ham mega mega mega mega meget! Jeg ved bare ik hvad jeg skal gøre
jeg har været forelsket i ham i 6 år.
Jeg håber at i vil hjælpe mig hilsen
Mig.
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Jeg kan godt forstå, at du er ked af det. Du har været forelsket i en dreng i 6 år, og endelig lykkedes det at blive kæreste med ham. Og så holdt det kun i 4 dage.  Så selvfølgelig er du knust. Det er jo din drøm gennem 6 år, der brast.
Det må være en lille trøst for dig, at din kæreste slog op med dig, fordi han ikke var parat. Det er altså ikke, fordi han ikke kan lide dig, som du også selv skriver. Det er helt ok at blive ked af det, sådan er det jo, når der er følelser indblandet. Jeg kan også læse, du kunne mærke forelskelsen i maven. Det er helt naturligt at når man er glad eller ked af noget, så kan det mærkes i kroppen, det er super flot du mærker efter og også gerne taler med dine veninder om det, tænker de sikkert har det på samme måde ind i mellem?
Det lyder som om, du har veninder, der er parate til at trøste dig. De bekymrer sig om dig, når du er ked af det, og de forstår, hvordan du har det. Det er en god ting, for selv om de ikke kan bringe din kæreste tilbage, kan de trøste dig og være sammen med dig, når du er ked af det. Og det er faktisk den bedste måde at komme over det.
Som din ekskæreste sagde, er det meget tidligt at være i et forhold, og det kan han jo have ret i. I er ikke så gamle og hvem ved, hvis du stadig har følelser for ham på et senere tidspunkt, om det kan blive jer to? Jeg synes, han var sød at fortælle dig på en fin måde, at han ikke følte sig klar og det må man jo respektere ham for at mærke efter. Måske I kan være venner, så ved man jo aldrig hvad det kan udvikle sig til i fremtiden. Og som han sagde, din personlighed og dit udseende fejler ikke noget. Hold fast i det, du er helt ok, som du er.
Så mit råd til dig er at blive ved med at snakke med veninderne om dine tanker og følelser. Måske skulle du også snakke med dine forældre om det, så de ved, hvordan du har det. Det er det bedste, du kan gøre for dig selv.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen