Kærlighed

Hej

jeg er en pige der lige er blevet 12 og går i 5 klasse….

Jeg er helt vild med en fra min klasse men jeg tro ikke at han kan lide mig.

Han hader min beste vinde

også når mig og min beste veninde er oppe og skæntes så går jeg over til ham og snakker.

Og han hjælper altid mig og jeg syntes at han er mega mega sød

og jeg er næsten et år ælder en ham

jeg ved ikke om han kan lide mig

Kan i hjælp

Kh en forælskde pige…

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære forelskede pige,

Tak for dit brev! Tillykke med at du er forelsket. Det kan være en rigtig dejlig følelse, og det kan føles som om det bobler og man bliver helt varm indeni. For nogle kan det også føles rigtig forvirrende at være forelsket, fordi man har svært ved at genkende sig selv. Hvis det er første gang, man oplever at være forelsket, kan følelsen også opleves helt fremmed. Hvordan mon forelskelsen føles inden i dig?

Du spørger om råd til, hvordan du kan vide om han kan lide dig. Det kan være svært at sige, men jeg tænker at det er et ret godt tegn, at I taler sammen. Jeg tænker også at du er ret modig, at du tør at gå over til ham.

Næste spørgsmål er naturligvis også, hvad kunne du tænke dig skulle ske? Hvis du har lyst til at blive kærester med ham og har modet, så kan du måske høre om han har lyst til at lave noget sammen. Fx beskriver du at han hjælper dig. Jeg bliver nysgerrig på, hvad det er, han hjælper dig med og om det kunne give anledning til at I kunne lave noget sammen? Ellers kunne jeg forestille mig, at I måske kunne begynde at sms'e lidt sammen. I begyndelsen kan man måske bare spørge til lektier eller skrive sammen om dagen der er gået. På sigt kunne det være, at I også kunne skrive sammen om andre ting.

Du beskriver at han hader din bedste veninde. Jeg bliver nysgerrig på hvad din veninde mon synes om ham? Gad vide om hun ved at du er forelsket i ham? Det kan nemlig være rigtig rart at dele sine tanker og følelser med en man stoler på. Eftersom hun er din bedste veninde, tænker jeg at hun måske kan være med til at lægge mærke til om han virker mest interesseret i at være venner eller om han måske også kan lide dig.

www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

kan du læse om forelskelse og få flere gode råd. Her kan du også læse andre breve fra både drenge og piger, som ligesom dig er forelskede

www.bornetelefonen.dk/raadgivning/BorneBrevkassen/Forelskelse%20og%20kaerlighed.aspx

.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Du er også altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at snakke med en af vores rådgivere.

De bedste hilsner

Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.