Brev
Kærlighed?
Hej
jeg er 12år
jeg har været forelsket i en dreng fra min klasse
han er sød og han er hjælpsomhed alt som en pige kan få men problemet er at vi er muslimer
engang tabte jeg min bog så løbte han over til mig og tog min bog fra gulvet han ligner en der er lun på mig skal jeg sig det til ham???
Hjææææælp!!!!!!
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Det lyder dejligt for dig at du har prøvet at være forelsket i den her dreng fra din klasse, som måske også er lun på dig. Du skriver at du har været forelsket, men det er ikke helt klart om du stadig er det? Du skriver også at I er muslimer og jeg forstår det sådan at det måske kan være et problem for jer at tale åbent om forelskelse fordi det ikke er tilladt i forhold til jeres religion. Er det mon rigtigt forstået? Nu kender jeg jo ikke din familie og ved ikke hvor meget du kan tillade dig. Jeg tænker på om du mon kan snakke med andre muslimske piger om hvordan de lever med jeres religion og tackler det når de bliver forelskede. Kender du mon nogen du kan snakke med om det? Det kan jo være at du har en kusine eller en anden lidt ældre pige/ kvinde i din familie som du kan snakke med om det?
Der er også den mulighed at du prøver at kontakte en anden brevkasse som hedder www.etniskung.dk. Det er unge muslimer som rådgiver andre unge muslimer om kærlighed og forelskelse. Man kan også ringe til dem på tlf.: 70277666 : De har også en brevkasse hvor man kan skrive til dem. Det er helt anonymt begge dele.
Held og lykke med det.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.
Chat
Gruppechat