Kærlighed

Jeg er forælsket i en dreng og han er forælsket i mig men jeg tør ikke spørge

hjælp mig

Pige, 9 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 9 år
Tak for dit brev!
Forelskelse kan være en rigtig svær ting, som mange børn har brug for hjælp til at finde ud af, så det er rigtig flot at du skriver herind for at få råd.
Hvor lyder det dejligt, at du er forelsket i én der også er forelsket i dig. Det er en rigtig rar følelse at vide, at den anden har de samme følelser, men det kan selvfølgelig være svært at tage skridtet til at komme videre med det, og måske blive kærester.
For det meste kommer længst med ærlighed. Når du allerede ved, at han også er forelsket i dig, så vil han nok blive glad for at høre om dine følelser for ham. Så tag mod til dig og fortæl ham det.
Der er mange forskellige måder at spørge på.

Nogen kan bedst lide at sige det, andre vil gerne skrive et brev eller sms. Der kan også være andre måder, som du synes er bedst for dig. Så hvad mon er den bedste måde for dig?
 Hvis du vil sige det, så er det nok bedst, at der ikke er andre der kigger eller lytter, når du siger det. Man kan blive nervøs, når der er andre som lytter eller kigger. Det kan også gøre ham nervøs, så det er godt at vælge et sted og tidspunkt, hvor der ikke er andre og du kan mærke, at I begge er klar til at snakke. Det kan f.eks. være, at I kan følges hjem en dag efter skole, eller aftaler at mødes uden andre er med.

Hvis du skriver et brev eller en sms, og han svarer, at han vil være kæreste med dig. Så er det en god idé, at I aftaler at mødes - måske samme dag eller på et andet tidspunkt der passer jer. Måske er det også ok at mødes i skolen?

Det kan måske være en hjælp at tænke over, hvordan du gerne vil møde ham f.eks. om du vil give ham et smil, kram, holde ham i hånden eller kysse, eller hvad I synes er ok? Når man har tænkt lidt over det, kan det gøre en mere tryg, når man mødes.

Det kan selvfølgelig være at man glemmer det man gerne vil sige eller gøre, når I mødes. Men det viser bare, at der er følelser på spil, og det skal du kun være glad for, for selvom forelskelse kan være svært, er det også en rigtig god og rar ting.
Måske har du nogle veninder der har prøvet det samme? Det kunne være at de har prøvet forskellige måder at spørge drenge, om de vil være kærester? Eller måske har du eller dine veninder selv prøvet at blive spurgt? Så man selv kan finde frem til den måde, man synes passer bedst til én selv.
Jeg håber svaret kan hjælpe dig og at du får spurgt ham. Hvis du har brug for mere hjælp, er du altid velkommen til at skrive igen eller ringe til Børnetelefonen på tlf. 116 111.

Held og lykke med det
Mange hilsner Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.