Brev
Kærlighed
Kære bb
jeg er en dreng på 13,
jeg er blevet total forelsket i en pige fra parallelklassen hun er bare så sød og jeg har skrevet lidt med hen.
På facebook skrev hun et opslag skriv et hjerte i kommentaren og jeg svare, og jeg skrev selfølgelig et hjerte i kommentaren, i en af felterne stod der hvor mange procent kan du lide mig og hun skrev 7 ud af 10.
Jeg kan virkelig godt lide hende, jeg kunne godt tænke mig at mødes med hen hos mig eller hos hende, kan jeg få nogle tips til hvordan jeg kan score hende.
Plz HJÆLP!!! BB
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng Tak for dit ærlige brev, det er modigt af dig at skrive herind – og jeg synes også, at det er modigt af dig, at du har skrevet til pigen, som du er forelsket i på Facebook. At være forelsket kan bare fylde helt utroligt meget og nogen oplever at få sommerfugle i maven bare ved tanken om den anden person. Hvordan opleves det mon for dig? En måde du kan vise, at du gerne vil score pigen fra parallelklassen er blandt andet ved at vise, at du er interesseret i hende. Du har vist interesse ved at skrive til hende på Facebook. Du skriver selv, at du gerne vil mødes med hende efter skole – det er også en måde at vise, at du er interesseret i hende på, og jeg tænker, at det er en god måde at vise hende det på. En anden måde du kan vise hende, at du er interesseret er også ved at begynde at tale mere med hende for eksempel i frikvarterene og efter skole. Du kan også finde ud af, om der er noget I begge interesserer jer for. På den måde kan du finde et samtaleemne, som du kan tage op, når I taler sammen. Det kan også være, at det kan inspirere dig til, hvad I kan lave sammen efter skole. Hvad tænker du om det? I forhold til at spørge hende, om I skal ses efter skole, kan du enten spørge hende i skolen, på et tidspunkt, hvor I tilfældig mødes eller også kan du skrive en SMS til hende. Har du overvejet, hvad I skal lave, hvis I mødes? Nogen synes det er rart at skulle noget bestemt, så de får en oplevelse sammen og der er noget, som man ’er sammen om’. Det kan for eksempel være at gå en tur, gå i biografen eller tage på cafe. Du kunne for eksempel sige: Jeg har tænkt over, om du har lyst til at ses efter skole en dag?  Eller Jeg har set, at der går en god film i biografen, har du lyst til at se den med mig en dag? Hvis du synes, at det er grænseoverskridende at ses, hvor I kun er jer to, er en mulighed også, at I laver noget sammen flere af jer en dag. Hvilken måde vil mon være bedst for dig? Du kan også læse om scoretips på vores hjemmeside. Du kan trykke på det her link for at komme ind på siden: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx . Der står også noget om at være forelsket. Det kan du læse om ved at trykke på det her link: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx. Måske kan det være en hjælp for dig at læse mere om det. Du kan også tale med en af dine venner om, at du er vild med den her pige. Det kan være, at din ven har gode råd til, hvad du kan gøre. Hvem ville være god at tale med? En mulighed er også, at du på et tidspunkt spørger hende, om I skal være kærester. Du kan for eksempel starte med at spørge, om I skal ses en dag efter skole, som du selv skriver. Næste skridt efter lidt tid kan være, at du spørger hende, om hun har lyst til at være kærester med dig. Hvad tænker du om det? Man kan blive utrolig bevidst om, hvad man gør og hvordan man ser ud, når man er forelsket. Det er smadder sejt af dig, at du allerede har gjort noget for at vise din interesse og selv har tænkt over, hvad man kan gøre. Du kan også ringe til BørneTelefonen, hvis du vil tale videre om det. Nummeret er 116 111. Mange hilsner fra BørneTelefonen