Brev
Kærlighed
Hej 🙂
Jeg er en pige på 17 år, jeg har en fantastisk kæreste, jeg elsker ham og vi har lige haft 5 månders dag, men jeg har næsten lige været oppe ved min kusine, vi var på et markede sammen, det er vi vært år, der mødte jeg en dreng som jeg også mødte sidste år, vi sad alene nede på stranden og vi kyssede, det var virkelig dejligt, men jeg fortryder det nu, virkeligt meget,
men problemet er bare jeg er ved af blive lidt forelskede i ham og i næste uge skal jeg op til ham med min søster, jeg ved det er dum, men han er jo også min ven.. han ved godt jeg har kæreste på, det har jeg skrevet til ham, men han har så også lige indrømmet for mig at han kan lide mig..
Så spørgsmålet er: kan jeg få føleserne til at gå væk, kan jeg komme til af holde lige så meget af min kæreste igen? og skal jeg sige af jeg har kyssede med en anden til min kæreste ( ved han dropper mig på stedet)
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 17 år.
Tak for dit brev her til BørneBrevkassen, det er godt du skriver herind til os. Det lyder sørme til, at du er kommet i en svær situation. Jeg kan godt forstå, at det hele virker noget tilspidset for dig.
Jeg tænker, du allerede har et godt overblik over din egen problemstilling. Dit brev er velformuleret og meget konkret, alligevel er det et vanskeligt dilemma du står midt i.
Jeg vil råde dig til at være ærlig både over for dig selv, men ikke mindst overfor din kæreste. Kan du fortælle ham det ganske nænsomt, selv om det kan komme til at såre ham og gøre ham ked af det? Det er en vanskelig ting at fortælle, men alligevel tænker jeg, at du måske vil have det bedre med dig selv bagefter..?
Jeg kan ikke direkte svare dig på, om du kan få dine følelser for din ven til at gå væk. Det ofte svært at være herre over egne følelser. Måske bliver dine følelser pirret af, at I holder kontakten mellem dine besøg?
Måske er det for en kort spændende og intens periode, måske er det for længere tid. Selv
om din ven har fortalt, han synes om dig, ved du måske ikke, om han vil være kærester med dig..?
Du fortæller om, at din kæreste og dig har haft 5 måneders dag, og at du er glad for ham. Alligevel spørger du, om du kan komme til at holde meget af ham igen. Jeg kan ikke give dig et konkret svar derpå. Jeg tænker alligevel, om tiden er moden til at stoppe op og mærke efter, hvad du føler for de to drenge?
Kunne du lave en liste over alle de gode ting, der er ved begge drenge? Det kan måske give dig et indblik i dine egne følelser. Når du får mit svar, har du sikkert allerede været på weekendbesøg hos din ven. Det kan være, at det besøg har ændret mange ting for dig, og givet dig ro over dine følelser og tanker?
Hvis du har brug for at tale mere om dine følelser overfor de to forskellige drenge, kunne du også prøve at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder rådgivere klar til at lytte alle hverdage kl. 11-23 og lørdage 13-17.
Mange kærlige hilsner,
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.