Brev
kærlighed
hej.
jeg er en dreng på 11 år og er vil med en fra min klasse men hun siger hun kan li mig jeg vil virkelig gerne gøre intryk på henne men hun gider næsten aldrig at tale med mig.
jeg elsker henne virkelig. og jeg vil gerne have hun kan li’ mig. hun siger nogen gange noget til mig men så blir jeg mundlam og taler meget lavt tilbage
hilsen u…
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære U...
Åh ja, man kan godt blive helt mundlam, når den man er vild med taler til én.. Det tror jeg, der er rigtig mange, som har prøvet. Og selv om du svarer lidt lavt, så er det da rigtig godt, at du får svaret...
Jeg tænker, det er en rigtig god start, at hun siger, hun godt kan lide dig. Og måske er grunden til hun ikke siger så meget til dig, fordi hun bliver lidt genert? Hvis hun nu også er lidt vild med dig..?
Du skriver, at du rigtig gerne vil gøre indtryk på hende.. Ved du, hvad hun synes er spændende eller sjovt? Er hun til sport, musik eller måske en god film? Hvis du kender lidt til hendes interesser kan du måske på den måde gøre indtryk på hende?
Måske kan du også gøre indtryk på hende, bare ved at være dig og vise hende, hvem du er udenfor klasseværelset.. Hvis I går i sfo eller klub, kan det være, at der er nogle aktiviteter der, hvor du kan gøre indtryk på hende? - nogen steder har de for eksempel bordtennisturnering eller ture i svømmehallen, men det er selvfølgelig lidt afhængig af, hvad du godt kan lide at lave..
Nogen piger kan også bare godt lide at få at vide, at  deres hår er flot eller at de skriver pænt.. Det kan være alle mulige små ting, som hun kan blive glad for at du siger og dermed lægger mærke til dig..
Måske kan du prøve at øve dig lidt på, hvad du kunne tænke dig at sige til hende, så næste gang du får chancen, bliver det du siger, måske lidt højere. Jeg tænker lidt, om du mon har en god ven, som du tør fortælle det til? For hvis du har det, og han også kender hende, kan det være han har nogle gode ideer til, hvad du kan gøre. Det kan også være en af dine forældre har en god idé? (Hvis du synes, du kan snakke med dem om det...)
Måske kan du hente andre gode ideer til hvad du kan gøre, ved at læse nogle af de andre svar i BørneBrevkassen under emnet ´Kærlighed´?
De bedste hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.