Brev
Kærlighed
Hej
jeg er en dreng på 13 som flyttede til byen for ikke særlig lang tid siden og nu er jeg begyndt at skrive med en pige som bor i byen som jeg synes virker ret sød
jeg har skrevet om vi skulle mødes men hun synes det er akavet og jeg er også i tvivl om hun er forelsket i mig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Mange tak for dit brev. Hvor er det dejligt, at du har mødt en sød pige i din nye by.
Når jeg læser dit brev, bliver jeg lidt i tvivl om, om pigen gerne vil mødes med dig, men bare er “bange” for, hvordan det vil gå, og om det nu bliver for mærkeligt? Eller om hun egentlig bare helst ikke vil mødes. Måske er du også selv i tvivl om det?
Derfor tænker jeg, om det måske kunne være en god idé at spørge pigen, hvad det er hun er bange for bliver akavet, så I måske kan undgå det? Eller skrive om det, så det måske bliver bedre? Jeg kan sagtens forstå, at du også bliver i tvivl om, hun mon har følelser for dig. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en god idé at skrive lidt mere med hende, og måske spørge lidt mere ind til det.
Jeg bliver også nysgerrig om pigen og dig ses blandt andre mennesker. Går I f.eks. i skole sammen eller ses til sport eller andre aktiviteter? For hvis I gør det, så tænker jeg, at I måske kan begynde at bruge lidt mere tid sammen der. Så I også er sammen med nogle af Jeres andre venner, sådan at det måske ikke bliver akavet. Måske ville det gøre det lettere for pigen at mødes alene, på et tidspunkt?
Jeg håber du kan bruge nogle af mine forslag.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen.