Kærlighed

Jeg har et crush men jeg tør ikke sige det til ham

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år,

Tak for dit brev. Hvor dejligt at du har et crush. Det kan være rigtig spændende og give sommerfugle i maven!

Det kan også gøre, at man bliver mere nervøs end man plejer og ikke helt ved, hvad man skal gøre, når ens crush er i nærheden. Måske du kan genkende det?

Det er godt du skriver herind, for jeg snakker med mange andre børn, der oplever det samme. Så jeg vil meget gerne give dig nogle råd, som du måske kan bruge, som jeg ved har hjulpet andre i samme situation.

Der er flere ting, du kan gøre.

Jeg tænker at du måske ikke behøver fortælle dit crush, at du kan lide ham lige med det samme?

Du kan måske starte med at prøve at komme lidt tættere på ham ved for eksempel at være sammen med ham i gruppearbejde i skolen eller måske tale med ham i nogle frikvarterer?

Det kan også være, det er nemmere at begynde at snakke lidt mere med hans venner og så komme lidt tættere på ham på den måde?

Når du begynder at være mere i nærheden af ham, kan du på den måde måske også finde ud af, om han også kan lide dig, inden du siger noget til ham?

Hvis du gerne vil have han skal vide det, men du slet ikke tør sige det eller skrive det til ham, kan du måske få en af hans venner eller dine veninder til at sige det til ham?

Der er mange måder at begynde at komme tættere på sit crush på. Det kommer bl.a. an på om man er en mere genert type eller er mere udadvendt, hvilken måde der lige passer til dig.

På vores hjemmeside har vi samlet nogle gode råd til, hvordan man snakker med sit crush. Det kalder vi en scoreguide. Den kan du måske prøve at kigge på her.

Jeg håber, du kunne bruge nogle af de råd til noget, så du finder en måde at sige det til ham!

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.