Kærlighed

Heey

jeg er en dreng på 13 og er blivet er blivet forelsket i en pige på 14.

Vi mødes over nettet og aftalte at mødes i Aalborg vi havde to venner med.

Men min ven (som var i et forhold på det tidspunkt) Han kunne så godt lide hende jeg var blivet forelsket i de begynte at skrive og skype sammen.

Hun kan godt lude hsm og detcer helt fint de kan det men ville så gerne kæmpe for at vinde hendes kærelighed!!

Hvordan skal jeg være over for hende for at få hende til at kunne lide mig??

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år. Tak for dit brev. Først har jeg brug for at skrive, at det er så fint, at man lærer nye mennesker at kende via internettet. Men det er vigtigt, at man husker at passe på sig selv. Derfor var det bare så fint, at I begge to havde venner med, da I mødtes første gang! Sejt gjort. Desværre kan jeg forstå, at din ven også er blevet interesseret i pigen. Jeg håber, at jeg måske kan give dig nogle ideer til, hvad du nu kan gøre, for det lyder til, at du er blevet ret glad for pigen.Som jeg forstår situationen, så er pigen og din ven begyndt at skrive og skype med hinanden efter mødet. Du skriver, at du synes, det er fint, at de skriver sammen, men samtidig fornemmer jeg også på dit brev, at du er lidt nervøs for, om de ender med at finde sammen. Er det mon rigtig forstået? Det er altid vigtigt, at man husker sine venner. Indimellem kan man komme til at være mere interesseret i nye søde piger - og derfor er det rigtig vigtigt, at man som gode venner får talt sammen. Din ven skal vide, hvad du føler for pigen. Du kan selvfølgelig ikke forhindre dem i at skrive med hinanden, men omvendt kan du jo godt fortælle din ven, at du faktisk er gået hen og blevet ret glad for hende. Og så tror jeg, at I skal se, om I sammen kan finde ud af, hvordan I kan fortsætte jeres venskab - for det vil være ærgerligt, hvis hun kommer imellem jer.  Men tilbage til dit spørgsmål, hvor du spørger, hvordan du kan vinde hendes kærlighed. Jeg vil ønske, at jeg sad med en opskrift på, hvordan du kan det - men den opskrift har jeg desværre ikke. Det er meget forskelligt - og det er svært at sige præcist, hvad det er, der gør, at to mennesker bliver glade for hinanden.  Det vigtigste er at lære hinanden at kende, så hun kan opdage, at du er en rigtig sød fyr - og hvis du er heldig, får hun også følelser for dig. Nogle gange sker kærlighed ved første blik og andre gange går der længere tid.. Du skriver, at I mødtes i Aalborg. Jeg tænker på, om der måske er mulighed for at lave en ny aftale, hvor I kan mødes? Måske bare jer to denne gang. For selvom det selvfølgelig er hyggeligt at skrive og skype sammen, så lærer man først hinanden "rigtigt" at kende, når man er sammen. Måske har hun allerede fortalt dig, hvad hun godt kan lide at lave? Hvis du har mod på det, kunne du jo overveje at invitere hende ud på en slags date, så I kan lave noget sjovt sammen.  Du kan også overveje, om du skal fortælle hende, hvad du føler. Men måske er det bedre at vente lidt - at vente til I har lært hinanden lidt bedre at kende? Det skal du selv vurdere. Det kan jo være, at hun faktisk også allerede synes godt om dig. Under alle omstændigheder er det jo et kompliment at få at vide, at der er en anden, der synes godt om en. Jeg håber rigtig meget, at du har fået mod på at følge dit hjerte - og så håber jeg, at det også ender med, at hun føler det samme for dig. Hvis hun ikke gør det, så er det hende, der går glip af en sød fyr. Held og lykke. Og husk, at du altid kan ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for det.De bedste hilsnerBørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.