Brev
Kærlighed
Hej. Jeg er en pige på 12 år og jeg går i kirke , jeg har en bror på 15 og han har en ven ( jeg kender ham også )Jeg syntes at “vennen” er rigtig sød. Men altså “vennen” er 14 år og hår i min kirke. Jeg ville rigtigt gerne være kærester med ham men vis ham nu sagde nej ville det bare være så akavet. Og min bror ville også være sådan helt. What? Er du kærester med min bedste ven agtigt. HVAD SKAL JEG GØRE????
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Tak for dit brev. Du fortæller, at du er blevet forelsket og det lyder jo rigtig skønt. Men jeg forstår også, at det kan føles akavet at sige det,  hvis han nu ikke har det på samme måde.
Jeg tænker, at når I nu går i den samme kirke, er der måske nogle aktiviteter eller ting I laver sammen? Det kan også være, at han besøger din bror hjemme hos jer engang imellem? Måske ville det være en god ide, at forsøge at lære ham lidt bedre at kende? Så kan du på den måde få en fornemmelse af om dine følelser er gengældt? Måske kunne du også forsøge at spørge din bror lidt ud om ham..?? Mon, det vil være muligt?
Du kunne måske også prøve at snakke med nogle veninder, om gode ideer til hvad du kan gøre for at komme tættere på ham?
Held og lykke med det.
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.