kærestesorger og spiseforstyrrelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 17 år.

Det er godt at høre, at du har fået styr på din spiseforstyrrelse, og at du føler, du er dit gode gamle jeg igen. Flot kæmpet af dig, tillykke med det.

Nu, hvor du kan mærke dig selv igen, er det helt naturligt, at du mærker kærestesorgen og savnet af din ekskæreste. Jeg synes, at du har en fin forståelse for, hvorfor han gik fra dig. Du kan godt se, at det var sygdommen, han ikke kunne klare, og ikke dig.

Jeg forestiller mig, at han er blevet forskrækket over de stærke negative kræfter, han oplevede hos dig, da du var syg. Det kan være voldsomt at være vidne til, at en man elsker forsvinder på den måde. Mon han fik talt med nogen om det, eller mon han gik med det selv? Jeg spørger, fordi han nok har brug for at bearbejde de svære oplevelser, han har haft i sit forhold til dig. Hvis han kan dele det med en god ven, ville det være godt.

Det har nok heller ikke været en nem beslutning for ham, at stoppe jeres forhold på et tidspunkt, hvor du havde det rigtig dårligt. Jeg tænker på, om han mon har lidt dårlig samvittighed over det? Når han undgår dig, er det måske, fordi han skammer sig over, at han forlod dig? Måske skulle du fortælle ham, at du godt kan forstå, at han gjorde det. Og selvom det var hårdt, var det også en ok beslutning på det tidspunkt.

Sådan som du beskriver jeres forhold nu, lyder det som om, I stadig har masser af gode følelser for hinanden. Det lyder som om, at han gerne vil dig. Og det tror jeg, du skal holde fast i og stole på. Det lyder fint, at du giver ham både tid og plads. Bliv ved med det. Du skal blive ved med at være tålmodig med jeres forhold, så han får tid til at opdage, at du er dig selv nu, og at han roligt kan genoptage jeres forhold. Så er der en god chance for, at det lykkes.

Mange gode tanker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.