Kærestes familie kan ikke lide mig

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 14 år.

Mange tak for dit brev. Det er vel nok dejligt, at du har fået en sød kæreste, som du elsker at være sammen med.

Hvor er det godt gået af dig, at du har talt med din kæreste om den følelse, du får, når I er sammen hjemme hos ham og hans familie.

Det er også rigtigt godt, at han har talt med sine forældre om, hvad det er, der går dem på. Så både du og din kæreste har gjort det rigtige ved at undersøge problemet.

Ud fra det du skriver, at hans forældre har sagt, så lyder det til at de måske lige skal vænne sig til, at deres søn er blevet teenager og at han har fået en kæreste.

Det er meget almindeligt at forældre lige skal vænne sig til det, når deres børn pludselig er blevet så store, at de har en kæreste.

Du skriver også at hans forældre måske er bange for, at du får ham til noget han ikke er parat til, fx til fester. Ved du hvad det er de er bange for at han gør, når han er sammen med dig? Er det alkohol eller er det sex de er nervøse for? Eller andre ting? Mit råd vil være at finde ud af præcist, hvad det er de er nervøse for, og så tage en snak med dem om det.

Det kan enten være din kæreste der tager snakken eller I kan gøre det sammen, hvis det vil være rart for jer. I snakken handler det om at få lavet nogle aftaler, så hans forældre bliver trygge ved, at du ikke får ham til noget han ikke har lyst til. Måske kan du skrive til den af hans forældre, som du har bedst med?

Har du talt med dine egne forældre om den følelse du får, når du er hjemme ved kæresten? Måske har de nogle gode råd, i forhold til hvad du skal gøre, for at få kærestens familie til at forstå, at du gerne vil have en godt forhold til dem, så de ikke mistænker for de ting, men at du vil deres søn alt det bedste.

Det kan også være en ide, at jeres forældre skal snakke sammen i forhold  og hvad I hver især må, fx i forhold til fester, hvad tid I skal være hjemme om aftenen, osv.

Jeg håber du har mod på at prøve nogle af mine råd og jeg håber og tror at forholdet til hans familie bliver bedre stille og roligt, når de bliver beroliget og når de lærer dig bedre at kende.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.