Brev
Kærester
Hey,,
Jeg er en dreng på. 15 Jeg har været forelsket i en pige i snart 2 år på en tur vi var sammen fik vi så kysset (i spk) og det satte gang i mig beg fik taget mig sammen og Skrevet til hende at jeg virkeligt godt kunne lide hende Jeg var så heldig at hun gengældte føelserne.
Spurgte (stadig over sms) om vi sø skulle komme sammen Hun sagde på en måde ja men ville gerne have at jeg sagde det face2face jeg er meget genert så det skete aldrig, selv om jeg ser hende ret tit, jeg ved ikke hvad jegskal gøre hvordan kan jeg spørge hende, jeg snøre fulstændigt sammen når jeg tænker på at sige det.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hejsa
Tak for dit brev. Hvor er det fedt, at du holder så meget af en pige, at du helt kan snøre sammen over det.
Kærlighed er en fantastisk følelse. Den kan gøre os lykkelige og bange på samme tid. Når vi skal finde ud af, om den "anden" har de samme følelser som os selv, så bliver vi alle skræmte, for hvad nu hvis hun ikke er forelsket i os! Det vil betyde, at vi kommer til at føle os skrottede, samtidig med at vi måske kan føle os en lille smule til grin. Av for den da.
Men du er simpelthen verdens heldigste kartoffel. Fordi du ved allerede i forvejen, at pigen har de samme følelser for dig, som du har for hende - fedt! Har du tænkt over, hvorfor hun gerne vil have dig til at sige det direkte til hende? Jeg kunne forestille mig, at det simpelthen er fordi, hun vil være sikker på, at
du
mener det alvorligt, så
hun
ikke ender med at være den, som er til grin. Giver det nogen mening for dig?
Lad os lige lege, at jeg faktisk har ret (og det tror jeg altså, at jeg har). Så betyder det jo faktisk, at du slet intet har at frygte. Hun er tosset med dig :-)
Men du kommer ikke udenom, at din mund skal sige de magiske ord. Der er ikke rigtig nogen smutvej, som du kan stikke ned af.
Når du vælger at gøre det, så husk at bevare roen. Træk vejret dybt ned i maven, tænk på hvor rart I får det og nyd så ellers at være forelsket.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive herind igen.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.