Kæresten eller den nye fyr

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 17 år

Mange tak for dit ærlige brev. Jeg kan sagtens forstå, at du føler dig forvirret, når du er i tvivl, om du skal blive sammen med din nuværende kæreste eller prøve dig frem med en ny.

Først og fremmest er det rigtig dejligt, at du har har en kæreste, som du har haft det godt med i så lang tid. Nu er du begyndt at se en anden fyr som måske får dig til at føle nogen helt nye følelser. Er det mon sådan, du har det?

Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvad der er det rigtige at gøre for dig. Men jeg vil meget gerne dele mine tanker, om det du skriver. Måske du kan bruge dem til selv at søge det rigtige svar.

Det er helt naturligt, at man i et forhold kan få følelser for andre mennesker. Nogen gange skal man handle på følelserne, og andre gange skal man i stedet fokusere på at få sit forhold til at blive et, man har lyst til at være i igen. Kan du mon følge mig i de tanker?

Jeg tænker, at du skal prøve at finde ud af, hvilke følelser du har for din kæreste og den nye fyr. Hvis følelserne for den nye fyr er stærkere end for din kæreste, så skylder du din kæreste og dig selv at være ærlig.

Du skriver, at du er bange for, at du kun er sammen med din kæreste på grund af trygheden. Det er helt naturligt, at vi mennesker søger tryghed i andre. Trygheden kan man godt lære at finde i sig selv eller hos fx sin familie eller venner.

Hvis du vælger at blive hos din nuværende kæreste, så kan du måske overveje en periode uden kontakt til den nye fyr. Måske kan det give dig lidt ro til at fokusere på forholdet.

Jeg vil slutte af at sige, at det er rigtig gode overvejelser og tanker, du har dig. Du skal vide, at du ikke er alene. Vi ved fra andre unge, at de har oplevet lidt af det samme som du.

Jeg håber meget, at du får taget den beslutning, som giver mest glæde i dit liv.

Hvis du har brug for en snak eller flere råd, så er du velkommen til at ringe eller chatte med os på 111116.

Kærlig hilsen BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.