Brev
kæreste problemer!!!
kære børnebrevkassen.
jeg er en dreng på 13 år og jeg har lidt problemer med min kæreste´s og mit forhold. det startede med: mig og min Kæreste har været sammen i snart måneder, og i starten kunne hun ikke kysse mig, så begyndte vi at kysse mere og mere, og så begyndte vi at snave (det skal lige siges at det er mega fedt!)
men så begyndte det at gå ned af bakke, så ville hun ikke snave mere (øv!) så kunne hun ikke tage imod de gaver son jeg ville give hende. og det gjorde meg virkelig ked af. så jeg begyndte at ligge dem i hendes taske når hun ikke så det. og her til valentine´s dag ville jeg give hende en blomst og give hende et kys og sige at jeg elsker hende. hun skulle over til en veninde, og jeg nåede det lige. men så gav jeg hende blomsten og sagde at jeg elsker hende.
hun ville slet ikke tage imod blomsten! det gjorde mig så ked af det, at jeg ødelagde blomsten og smed den ud. så et stykke tid efter slog hun op, og jeg var så ked af det at jeg græd meget! hun slog op via sms, og det gjorde mig sur fordi hun ikke gjorde ansigt til ansigt. så kom vi sammen igen efter 3 dage, for hun sagde at hun savnede mig mega meget.
vi har en dreng i klassen som har gået her op skolen i 3 måneder nu. hun begynder at snakke meget med ham, og han får et kram af hende, hopper op på rykken af hende, og de hygger sig mega meget. og da jeg så hende i klassen sad han over ved hende og hendes veninde, for de drillede hinanden. så sad han halvt på hendes stol. så holdt hun om hans hånd/arm. og det blev jeg meget ked af det.
vi har haft nogle problemer ind i mellem, og jeg elsker hende virkelig meget, men er så bange for at miste hende! hun er typen som nemt bliver jaloux, og da en anden pige fra klassen og mig lavede mad sammen i timen, blev hun meget jaloux! jeg har det lidt sådan nu, og det er ikke en rar følese! og nogle gange gør hun mig så sur over nogle ting som hun gør/siger/skriver.
men skal jeg snakke med hende om det? skal jeg slå op? håber at i han forstå mig, og hjælpe mig.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære ”dreng på 13 år”.
Mange tak for dit brev. Hvor er det godt,  du skriver til os på BørneBrevkassen, når noget er svært. Jeg håber, jeg kan hjælpe.
Når jeg læser dit brev, så tænker jeg, at der er flere mulige forklaringer: Den ene kunne være, at din kæreste ikke rigtig er opmærksom på, at hun gør dig ked af det, når hun ikke tager imod din kærlighed… Jeg tror måske, at du skal forsøge at snakke med hende om det… Fortæl hende, hvad det gør ved dig, når hun f.eks. ikke tager imod en blomst, som du har købt eller plukket til hende…
En anden side af det, er den fysiske kærlighed mellem jer… Jeg tror det er vigtigt, at I får snakket om jeres grænser… Hvis din kæreste for eksempel ikke har lyst til at snave, så må I måske finde en anden måde at være sammen på…
En anden forklaring kunne være, at din kæreste ikke længere er så forelsket i dig. Jeg ved godt, at du nok ikke bliver så glad for at høre den udlægning, men det kunne jo være at  hun sender dig signaler om, at hun ikke ikke længere er vild med dig...
Det er svært at sige præcis, hvad du skal gøre. Jeg tror, du er nødt til at mærke efter, hvad der er bedst for dig… Hvis du elsker hende, og gerne vil beholde hende, er det måske værd at kæmpe for. Men hvis det gør så ondt på dig, at du aldrig helt ved, hvordan det skal være mellem jer, så er det måske bedre at I ikke er sammen…? Hvis det er sådan, at hun ikke længere er forelsket i dig, så tror jeg ikke, du kan gøre så meget ved det. Uanset hvor meget man gerne vil beholde sin kæreste, så kan man jo ændre på, hvordan de føler.
Hvis du får brug for at drøfte det med en anonym voksen, er du altid velkommen på BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder rådgivere klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 11-23.
De bedste ønsker BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.