Kæreste eller ej?

Der er en dreng som jeg faktisk syntes er rimelig sød. Men mine veninder kan ikke lide ham, hvad skal jeg gøre?

Han har spurgt mig et par gange om jeg ville være kærester med ham men jeg ville ikke svarer fordi at mine veninder jo ikke kunne lide ham. Men jeg syntes han er sød..

Hvad skal jeg gøre?

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige
Tak for dit gode spørgsmål. Det er en lidt svær situation, du står i. Jeg vil prøve at give dig nogle råd med på vejen.

Jeg bliver helt nysgerrig, når du fortæller, at du synes, han er rimelig sød. Det må da være dejligt, at du har én, du kan gå og kigge efter og tænke på.
Du skriver, at dine veninder ikke kan lide ham. Er det noget, de siger højt til dig? Og hvad mon det er helt præcist, at de ikke lige synes om ved ham? Jeg ved ikke, hvor godt dine veninder kender ham drengen? Har de fx snakket med ham?

Jeg kan godt forstå, at det er svært, hvis dine veninder har en mening om ham. Jeg synes nu, han lyder som en sej og sød type. Han tør spørge dig og endda flere gange, om du vil være kærester, også selvom at dine veninder ikke kan lide ham. Det er i mine øjne,meget modigt gjort af ham...og vel også tegn på, at hun synes godt om dig

Hvad tror du der ville ske, hvis du turde spørge ham, om I skulle ses en dag efter skole og lave noget sammen? Jeg kender ikke dine veninder, men jeg tænker på, om de måske i virkeligheden også godt kunne tænke sig en kæreste? Er der mon mange fra din klasse, som er begyndt at få kærester? Når man er 13 år, begynder der at ske en masse nye ting og forandringer – både med kroppen og ens tanker...
Jeg tror det er vigtigt, at du lytter til, hvad du har lyst til. Hvis du har mod på at lære ham bedre at kende, så synes jeg du skal tage chancen. Måske viser det sig, at han er en rigtig sød ven og kæreste. I sidste ende er det jo ikke dine veninder men dig, der skal være kærester med ham.
Held og lykke med det
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.