Brev
Kæreste?
Kære brevkasse…
Jeg tænker meget over kærester, sex og kærlighed lige nu, men har aldrig selv haft en kæreste (Næsten alle pigerne i min klasse har).
Jeg er meget moden af min alder, og føler mig parat til det…
Er det normalt?
Og hvorfor?
Kærlig hilsen W
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11
Tak for dit brev. Jeg synes at det er fint at du spørger, hvis du føler dig lidt usikker på om det nu også er normalt at begynde at tænke på kærlighed, kærester og sex i din alder. Jeg kan fortælle dig at det er helt normalt. Der kan godt være lidt forskel på hvornår det starter, men, hvis det er sådan du har det nu skal du bare tillade dig selv at have de tanker.
Du spørger hvorfor de kommer og det er simpelthen fordi du er på vej til at udvikle dig til at blive en kvinde. Der begynder at ske en masse ting med din krop. Hormonerne sætter det hele igang og det er egnenlig også dem der får dig til at begynde at tænke på drenge. Sådan kan mange godt have det i lang tid, før det ender med at man får en kæreste. Igen er der forskel på hvornår det sker første gang, og du skal bare tage det roligt. Der kommer helt sikkert også en kæreste til dig, når du føler dig klar til det og der er en som du kan lide og som kan lide dig.
Jeg håber det var et svar du kunne bruge, ellers er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på tlf. 116 111, det er gratis og du kan være helt anonym.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.